شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حسین شحیطاط

حوزه/ استاد حوزه علمیه اهواز، با بیان این که حضرت فاطمه(س) الگوی کامل زنان عالم است، گفت: در روایتی آمده است که امام زمان (عج) خود را الگوی مردم معرفی می کنند و در ادامه از سید زنان آفرینش به عنوان الگوی خود نام می برد و این نشان از جایگاه بسیار والای حضرت زهرا(س) است که باید به زنان جامعه شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در اهواز، حجت الاسلام سعید شحیطاط، استاد حوزه علمیه اهواز، شب گذشته در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، که در حسینیه شهدا اهواز برگزار شد، با اشاره به اسوه بودن همسر فرعون برای مومنان در آیات قرآن کریم، بیان داشت: خداوند برای مومنان همسر فرعون را مثال می زند و این مثال به خوبی روشن می کند که مشکلات و شرایط جامعه مانع انجام تکلیف نمی شود.

وی در ادامه گفت: وقتی که آسیه می تواند الگوی همه انسان ها باشد به طور طبیعی آن خانمی که سیدة النساء العالمین است و در جایگاه بالاتری قرار دارد، می تواند الگوی کاملتری برای زنان باشد.

حجت الاسلام شحیطاط، با اشاره به روایتی از امام زمان(عج) در خصوص الگو پذیری معصومین از حضرت فاطمه(س)، گفت: در روایتی آمده است که امام زمان (عج) خود را الگوی مردم معرفی می کنند و در ادامه از سید زنان آفرینش به عنوان الگوی خود نام می برد و این نشان از جایگاه بسیار والای حضرت زهرا(س) است.

این استاد حوزه علمیه اهواز افزود: این حدیث نشان می دهد که ما راه زیادی تا شناخت حضرت زهرا(س) داریم و نباید به چند مجلس سخنرانی برای شناخت این خاندان اکتفا کنیم و اگر تمام عمر خویش را در این راه صرف کنیم کم است؛ چرا که علوم مربوط به جایگاه اهل بیت(ع) و معرفی آنها تمام شدنی نیست.

حجت الاسلام شحیطاط، رضایت نفس انسان از حالتی که در آن قرار دارد را از بزرگترین مصیبت های وارده بر یک فرد خواند و تصریح کرد: مردم دنیا جان خویش در راه عشق های زمینی نثار می کنند و اگر ما به عنوان محبین اهل بیت(ع) تنها به حضور در چند مجلس برای شناخت این بزرگواران اکتفا کنیم جزء بزرگترین مصیب زدگان خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به گستردگی معارف اهل بیت(ع)، اظهار داشت: در طول سال ها سردمداران ظالم و کافر جوامع تلاش بسیاری برای عدم شناخت معارف اهل بیت(ع) به مردم کردند، به همین منظور سال های سال احادیث اهل بیت(ع) یا سانسور و یا به نگارش در نمی آمد، با این حال اگر همین میزان معارفی را که به دستامان رسیده را بخوانیم، سالهای زیادی طول می کشد و هیچ گاه قادر به درک کامل آنها نخواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha