جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حضرت زهرا(س) نخستين مدافع از حريم ولايت و امامت بود که مظلومانه در راه دفاع از مکتب اسلام ناب و ولایت امیرالمومنین(ع) به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدمحسن موسویان، در محفل عزاداری حضرت زهرا(س) که امروز در جمع طلاب این استان برگزار شد گفت: پیغمبر اکرم(ص) در همه فرمایشات خود در خصوص تکریم حضرت فاطمه(س) سفارش کردند و از بین این توصیه ها بیان کوتاهی دارند که متقن و به عنوان معیار اساسی در پیشبرد اهداف امت اسلامی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه  پیامبر اسلام(ص) می فرمایند رضایت پروردگار در گرو رضایت حضرت فاطمه(س) و غضب خداوند در گرو غضب آن حضرت است، افزود: این روایت یک شاخصه سیاسی برای امت اسلامی در همه زمانها بوده است.

حجت الاسلام موسویان ادامه داد: این شاخصه سیاسی معیار تشخیص حق از باطل تمام جریانات سیاسی در زمانهای گوناگون در بلاد اسلامی بوده است لذا کارگزاران، سیاستمداران و مردم باید رفتار خود را در راستای جلب رضایت حضرت زهرا(س) تطبیق دهند.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در جریان انحراف رهبری جامعه از خط امامت، غضب کردند و برای اینکه غضب خود را به عنوان یک سند تاریخی به ثبت برسانند از حضرت علی(ع ) خواستند که ایشان را شبانه غسل دهد و شبانه دفن کند تا هیچ فردی از قبر ایشان باخبر نشود.

سخنرانی این مجلس گفت: آن حضرت نمونه بارز یک بانوی کامل بود، زنان و مادران به خصوص دختران امروز باید آن حضرت را الگو و اسوه خود در زندگی و تربیت فرزندان قرار دهند.

حجت الاسلام موسویان در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نظام رفتاری با والدین از منظر سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: والدین از عناصری هستند که سرنوشتشان با سرنوشت انسان گره خورده است.

وی افزود: از آنجا که والدین در تولید زندگی و سرنوشت ما سهیم و جریانات عاطفی آنان با زندگی ما پیوند خورده مساله کیفیت رفتار با آنان در سبک زندگی موثر و یک جریان قابل بحث و حایز اهمیت است.

حجت الاسلام موسویان بیان کرد: در آیه های 24 و 25 سوره اسرا قرآن کریم خداوند نظام رفتاری فرزند نسبت به والدین را مورد اشاره و احسان به پدر و مادر را با عبودیت و بندگی خداوند مرادف قرار می دهد.

وی گفت: بر اساس فرمایش پروردگار همانطور که عبودیت و بندگی خداوند با هیچ عذری قابل سقوط نیست و تکلیف آن از دوش انسان برداشته نمی شود انسان نیز به هیچ بهانه ای نمی تواند از احسان به پدر و مادر چشم بپوشد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha