جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: برای اینکه درامور دنیا و آخرت موفقیت را کسب کنیم باید الگوگیری از سیره و روش حضرت زهرا(علیهاالسلام) در رأس برنامه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام الیاسی در جمع نمازگزاران و مجاوران  مسجد مقدس جمکران با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام اظهارداشت: سیره علمی و عملی این بانوی مکرم چراغ راه و هدایت همه بندگان است بطوریکه خواهران ایمانی بیش از همه می توانند از ایشان برای سعادت بیشتر الگو گیری کنند.

این مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: ولایت پذیری و اعتقاد راسخ به امام زمان(عج) خود بارزترین مصداق و ویژگی حضرت زهرا علیهاالسلام می باشد و حال آنکه امروز که در عصر غیبت به سر می بریم، دوران تمرین ولایت پذیری است.

این کارشناس دینی افزود:  تا زمانی که مقام امامت از سوی روحانیان برای مردم تبیین نشود که مهربانی عطوفت امام معصوم(ع) به شیعیان از مادر به فرد بیشتر است؛ مردم به مقام تسلیم در برابر امام دست نمی‌یابند.

حجت الاسلام الیاسی گفت: مسلمانان در تمام امور باید از امامی که جانشین رسول الله(ص) است، اطاعت پذیری داشته باشند، همان‌طور که اطاعت از پیامبر(ص) و امام(ع) به صورت مطلق در تمام امور زندگی است، تبعیت از ایشان نیز باید مطلق باشد و هر آن‌کس که ایشان برای امامت معرفی کردند، ولایت او را بپذیریم و بدون سؤال کردن هر نوع دلیلی، اوامرش را اطاعت کنیم.

وی با بیان این‌که اطاعت از ولی الله در مسیر و در طول اطاعت پیامبر(ص) و خداوند متعال است، تأکید کرد: کسی که می‌خواهد خدا را اطاعت کند، باید هر آن‌چه که خدا دوست دارد را انجام دهد و این امر جز با پیام‌رسانی رسول خدا(ص) حاصل نمی‌شود.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم اظهارداشت: کسی که بعد از پیامبر(ص) خدا، ادعای امامت بر مسلمانان می‌کند، باید به تمام امور زندگی بشر آگاهی داشته باشد.

این کارشناس دینی حوزه علمیه قم با بیان این‌که لازمه اطاعت، تسلیم بودن در برابر رسول خدا و امام معصوم است، ‌گفت:  تسلیم بودن مقامی نیست که هر کسی به آن برسد؛ برادر امام رضا(ع) هم در این مسیر به مطلوب اهل‌بیت(ع) دست نیافت؛ چراکه هنگام تصمیم امام رضا(ع) برای رفتن به خراسان از ایشان دلخور شده و زبان به شکایت باز کرد.

حجت‌الاسلام الیاسی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: کسی به مقام سلام و عبد صالح نمی‌رسد، مگر این‌که نسبت به اهل‌بیت معصومین(ع) معرفت کسب کرده باشد؛ همچنین معرفت به ائمه اطهار(ع) جز با تصدیق ایشان و نیز تصدیق کردن ائمه معصومین(ع) جز با تسلیم در برابر ایشان حاصل نمی‌شود.

مبلغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: تا زمانی که مقام امامت از سوی روحانیان برای مردم تبیین نشود که مهربانی عطوفت امام معصوم(ع) به شیعیان از مادر به فرد بیشتر است؛ مردم به مقام تسلیم در برابر امام دست نمی‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشیم که در غیبت امام زمان(عج) بر ما حجت است، باید بی چون و چرا تسلیم وی شد و برای ولایت پذیری از امام زمان(عج) تمرین کرد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha