پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 346023
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
حضرت زهرا

حوزه/ بانوان در ترویج فرهنگ اسلامی نقش مهم و موثری دارند و در ایام فاطمیه باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ فاطمی استفاده کرد.

حجت الاسلام مسعود راعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، بر ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی تاکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز یک بانوی کامل اسلامی بود و زنان و مادران به خصوص دختران امروز باید آن حضرت را الگو و اسوه خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که نور حضرت فاطمه زهرا (س) از خداوند است و خدای سبحان پیش از خلقت آفرینش، این نور را خلق کرده است، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) قرآن مجسم است، لذا فرهنگ فاطمی باید در میان جامعه ساری و جاری گردد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با تشریح خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) و توجه به نکات دینی و معنوی موجود در آن، می توان منبع خوبی از تعالیم این بانوی بزرگوار را در اختیار شیعیان قرار داد.

وی افزود: بانوان باید زندگی و سیره آن حضرت را در مسایل مختلف به ویژه عفاف و حجاب، الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی برسند.

این کارشناس حوزوی با بیان این که محبت اهل بیت(ع) توفیق الهی است، عنوان کرد: بانوان در ترویج فرهنگ اسلامی نقش مهم و موثری دارند و در ایام فاطمیه باید از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ فاطمی استفاده کرد.

وی همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با تعطیلات نوروز، بر رعایت حجاب و عفاف، حفظ شعائر دینی و مذهبی و آداب و اخلاق اسلامی در دید و بازدیدها تاکید کرد.

حجت الاسلام راعی یادآور شد: مردم باید با الگوگیری درست از سیره و منش بانوی دو عالم، از هرگونه تجمل گرایی و اسراف در آستانه عید نوروز پرهیز کنند و با عمل به اصول اخلاقی دین اسلام، به سعادت نهایی دست یابند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha