شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام آذربایجانی

حوزه/ مسئول مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ما در عرصه فرهنگی کارنامه چندان قابل قبولی نداشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: گرچه عنوان سال 93 با فرهنگ عجین شده بود اما واقعیت آن است که وضعیت فرهنگی جامعه ما در حال حاضر چندان قابل قبول نیست .

وی افزود: با توجه به نام گذاری امسال ، آن طور که باید و شاید کارهای شاخص و تاثیرگذار فرهنگی را ندیدیم که البته باید در این باره به صورت علمی و دقیق و نیز منصفانه به ارزیابی چرایی ماجرا و کارنامه افراد و نهادها پرداخت.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت فرهنگ از منظر نگاه حوزه های علمیه و نهاد روحانیت خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه نیز همچون گذشته فعالیت های خوبی در عرصه های آموزشی ، تبلیغی، فرهنگی و نشست علمی وجود داشته و دارد اما آن چه مهم است این که می بایست فراتر از اینها مسایل فرهنگی طور جدی تر مورد مداقه قرار گیرد تا بتوانیم کارنامه قابل قبولی در این خصوص ارایه دهیم.

وی تاکید کرد: باید از دولت هم در زمینه های فرهنگی مطالبه داشته باشیم که در بخش های مختلف چه عملکردی داشته و حوزه هم ضمن مطالبه گری می تواند بهترین و بیشترین کمک را به دولتمردان برای اصلاح وضعیت فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی بیان داشت: نام گذاری سال فرهنگ مقتضی این است که ما وضعیت فرهنگی خود را پالایش کنیم که در کجا ایستاده ایم و به کجا می خواهیم برویم به خصوص در مسایل فرهنگی همچون حجاب و عفاف و نوع رفتار افراد جامعه با یکدیگر که همه این موارد باید به طور جدی مورد توجه باشد و با نگاه کارشناسی به آن ها پرداخته شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha