شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مومنی

محقق حوزوی گفت: حضرت زهرا(س) در زندگی بهترین مکمل و آرامش دهنده برای امیر المومنین(ع) و فرزندان و در مسیر بندگی و اطاعت از خالصانه‌ترین افراد بودند و توانستند اوج بندگی را در خود تجلی دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مومنی امشب در مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهارداشت: قانون، برنامه و الگو اصولی هستند که قرآن کریم تاکید فراوانی بر آن ها دارد و حتی معصومین(ع) هم نگاه ویژه به این امور دارند.

وی افزود: اگر کسی در زندگی برنامه‌های دین را به اجرا در بیاورد و برای رسیدن به تعالی رشد و کمال الگو داشته باشد، قطعاً سعادتمند خواهد بود.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: بهترین الگو، سبک زندگی معصومین(ع) و بهترین قانون، قرآن کریم است و هرچه غیر این باشد؛ باطل بوده و هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حجت الاسلام مؤمنی خاطرنشان ساخت: قرآن کریم چهار زن را به عنوان نمونه و الگو برای تمام زنان عالم معرفی کرده و حضرت زهرا(س) نیز یکی از این افراد می‌باشد. این بانو شخصیتی است که توانست در همه ابعاد اخلاقی، معرفتی، دینی و اطاعت از خدا و شوهر بهترین نمونه باشد.

وی گفت: حضرت زهرا(س) در زندگی بهترین مکمل و آرامش دهنده برای امیر المومنین(ع) و در مسیر بندگی و اطاعت از خالصانه‌ترین افراد بودند و توانستند اوج بندگی را در خود تجلی دهند.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت فاطمه(س) در تربیت فرزندان اهتمام داشتند، بر اساس آموزه های ارزشی و الهی توانستند در زندگی فرزندانی چون امام حسن و حسین و زینب(علیهم السلام) را تربیت کنند و در نهایت این که حضرت زهرا(س) در کنار امیر المومنین(ع) الگوی عملی و رفتاری برای فرزندان خود بودند.

انتهای پیام 40 //313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha