جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 346857
۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
جمکران

حوزه/ کسانی که دلهایشان با اولیای خدا و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ارتباط دارد همیشه مانند گلها، شاداب و سرسبز هستند و کسی که دارای قلب و دل خاموش است خشکیده و پژمرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میردامادیان در جمع نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با اشاره به فراز آخر دعای تحویل سال "حول حالنا الی احسن الحال " گفت: از خدا بخواهیم بهترین ها را در این سال به ما عطا کند و بتوانیم از این  نعمت ها به بهترین شکل و از آنها در راه رضای خدا استفاده کنیم.

وی در ادامه به مقدس بودن مسجد جمکران اشاره کرد و افزود: به این مکان مقدس آمده ایم تا بهار حقیقی را  در اینجا ببینیم  و کسانی که دلهایشان با اولیای خدا  و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ارتباط دارد همیشه مانند گل ها، شاداب و سرسبز هستند و کسی که دارای قلب و دل خاموش است خشکیده و پژمرده است.

حجت الاسلام میردامادیان با اشاره به آیه " 29 سوره مبارکه ی رعد"  ابراز داشت : کسانی که  2 شرط اساسی را در زندگی خود داشته باشند زندگی خوشی دارند  و نعمت و توفیق  زیادی  خداوند به آنها می بخشد و ثمره اینها عاقبت بخیری در دنیا و آخرت بوده و آن دو نعمت ایمان و عمل صالح است.

وی نقش ایمان و عمل صالح را در زندگی اهل بیت(علیهم السلام) را گسترده دانست و خاطر نشان کرد: زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) در عالم هستی زیباترین زندگی بوده است  و زندگی ایشان می تواند اسوه و الگویی برای  تمام جوانان و افرادی که می خواهند زندگی مشترک تشکیل دهند، باشد.

سخنران مراسم مسجد مقدس جمکران ایمان را امری قلبی معرفی کرد و گفت: این امر قلبی لازمه زندگی خوش و سعادتمند است و قلبی که مملو از ایمان باشد،  محبت به خدا و اولیای خدا نیز به  راحتی در آن شکل می گیرد و محبوب انسان هرچه باشد معبود او نیز می گردد و برای انسان کامل معبود، خدای تبارک و تعالی است.

وی نقش دین را در تمام مراحل زندگی افراد موثر دانست و بیان کرد: کودک تازه  به دنیا آمده را نیز باید  از همان بدو تولد محب و دوستدار اهل بیت(علیهم السلام) تربیت کرده و در تمام مراحل زندگی آموزه های دینی را به او بیاموزیم.

حجت الاسلام میردامادیان در پایان یادآور شد: شادی واقعی و حقیقی برای شیعیان و عزاداران فاطمی ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه  است و وقتی ایشان ظهور می کنند شیعیان مرده نیز در قیامت شاد می گردند و عالم پر از عدل و داد می شود، اما یاری رسان او نیز مادرش  فاطمه زهرا (علیهاالسلام) است که باید حرمت مادر پهلو شکسته  در این ایام را نگه داشت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha