سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مجید یزدی

حوزه/ معاون فرهنگی٬ اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، قوه قضائیه موظف است برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی سه شنبه شب در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: در میان این سه بخش عبادت و کار تکلیفی مشخص دارند که عبادت برای پاکی روح و قرب الی الله و بندگی خداوند است و کار برای ادامه زندگی میّسر و لازم است.

سخنران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: تفریح عامل مهمی در بهبود دو بخش دیگر حیات بشری است که اگر حلال و در راستای تعالی انسان باشد بدون تردید نقش مثبتی بر روی دو عامل دیگر دارد.

حجت الاسلام یزدی بیان داشت: در طول تاریخ انبیاء اهمیت تفریحات سالم سفارش و مورد تاکید قرار گرفته است

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام سفارش های متعددی به انجام تفریحات حلال داشته است به طوری که تفریح می تواند عاملی برای بهبود شرایط روحی انسان برای عبادت و بندگی همچنین رونق کسب و کار باشد.

معاون رئیس کل دادگستری استان قم در بخش دیگری از سخنانش به مباحث و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: به طور یقین پیشگیری در آسیب‌های اجتماعی مقدم بر درمان است.

حجت‌الاسلام یزدی بیان داشت: پیشگیری را اصلی عقلی، شرعی و قانونی دانست و در تشریح عقلی بودن اصل پیشگیری به بیان روایاتی پرداخت و گفت: در آیات و روایات متعددی به اصول پیشگیری اشاره شده است، اگر یک درهم برای پیشگیری جرم هزینه کند بهتر از این است که هزاران دینار بخواهد برای درمان صرف کند.

معاون فرهنگ٬ اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با اشاره به قانونی بودن اصل پیشگیری اظهارداشت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی، قوه قضائیه موظف است برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان اقدام کند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در دستوری به قوه قضائیه سه نکته را مورد تاکید قرار دادند؛ اول اینکه پیشگیری یک امر فراقوه‌ای است و این طور نیست فقط قوه قضائیه در این زمینه کار کند. ایشان همچنین فرمودند پیشگیری را در اولویت کارهایتان قرار دهید که از اهمیت زیادی برخوردار است و تاکید کردند که پیشگیری یک بحث علمی است و باید به صورت علمی و تخصصی به آن نگاه شود.

انتهای پیام313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha