چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یا امام زمان جمکران

حوزه/ مرکز فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران با ایده های خلاقانه و هنری، یکی از جاذبه های ویژه تربیتی و فرهنگی ویژه کودکان این مکان مقدس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مرکز فرهنگی گل نرگس این مکان مقدس که اجرای برنامه های فرهنگی برای کودکان 5 تا 9 سال را بر عهده دارد با استفاده از ایده های خلاقانه و هنری که حاصل کار عاشقانه مربیان این مرکز است، اثری خاص و متفاوت در بین برنامه های مشابه فرهنگی است.

برخی از این ایده های خلاقانه در محصولات قابل عرضه فروشگاه گل نرگس خود را نشان داده اند و برخی دیگر در برنامه های فرهنگی کارگاهی آن، به طوری که فضای داخلی مرکز فرهنگی گل نرگس دیدگان را مجذوب خود می کند و به وضوح نشان می دهد که فضای دیدنی و کودکانه این مجموعه از ذهنی خلاق و البته علاقه مند نشأت گرفته است.

در مقابل درب ورودی گل نرگس فروشگاهی وجود دارد که در روزهای سوگواری ائمه اطهار (علیهم السلام)، بادکنک های مشکی رنگ منقش به نام مسجد مقدس جمکران عرضه می کند و یا بسته های فرهنگی ویژه کودکان تهیه دیده شده که شامل چفیه های کوچک در اندازه کودکان، سی دی ، تسبیح کوچک و چند ابزار بازی کودکانه است که با ایده بخش فرهنگی گل نرگس تولید شده است.

طرح 7 سین فاطمی در آغاز سال نو با هنر مربیان این مجموعه از بین دور ریز کالاها در کنار سبزه های منحصر به فرد گل نرگس جلوه ویژه ای به ورودی مرکز فرهنگی گل نرگس بخشیده است که این ایده خلاقانه را بدون شک در جای دیگری نمی توانید بیابید.

با ورود به سالن اصلی گل نرگس، تزیین جالب و چشمگیر کارگاه های مختلف و ایده هایی که در جذب کودک به سمت و سوی مسائل تربیتی و فرهنگی به کار گرفته شده به وضوح دیده می شود.

آن چه محمد علی زارع، مدیر مرکز فرهنگی گل نرگس بر آن تاکید می کند تربیتی بودن ماهیت برنامه های تدوین شده در گل نرگس است، چنان که به عقیده وی تربیتی بودن برنامه ها، آموزش را نیز در دل خود دارد اما هر برنامه آموزشی الزاما مفهوم تربیتی بودن را به همراه ندارد.

ایده های خلاقانه مجموعه مربیان و مسئولان مرکز فرهنگی گل نرگس، سبب شده این مرکز در اجرای برنامه های خود کاملا خودکفا باشد، برای مثال در سالن نمایش عروسکی این مرکز فرهنگی، تمام اجزای دکور توسط مربیان مرکز ساخته می شود و حتی امور مربوط به ضبط صدا و صوت نمایش عروسکی و البته اجرای نمایش نیز توسط همین مربیان انجام می شود.

محور تمام برنامه های کارگاهی مرکز فرهنگی گل نرگس، مسائل آئینی و مهدویت است چنان که در نمایش عروسکی این مرکز، داستانی کودکانه در مورد گفتگوی یک پرنده مادر و فرزندش درباره پنهان شدن خورشید در پشت ابر روایت می شود که هدف آن، تبیین نقش حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در ایام غیبت با بیانی کودکانه و شیرین است.

به هر صورت اگر کودک 5 تا 9 ساله دارید و برای زیارت مسجد مقدس جمکران قصد کردید، پیشنهاد می شود حتما با کودکتان به مرکز فرهنگی گل نرگس که مقابل ورودی شماره سه این مکان مقدس واقع شده، سر بزنید.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha