جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 347415
۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
امام زمان (عج)

حوزه/ سخنران این هفته مسجد مقدس جمکران با طرح این سوال که حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف چه دعایی را دوست دارند، به زمینه های ارتباط با حضرت پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام هدایت در جمع نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس طی سخنانی در شبستان کربلا با اشاره به آیه 200سوره آل عمران اظهارداشت: خداوند می فرمایند؛"يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ".

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: خداوند متعال در این آیه نورانی رمز و کلید موفقیت در هر چیزی را صبر و شیکبایی عنوان فرموده اند بطوریکه می فرمایند "اى اهل ايمان! [در برابر حوادث‏] شكيبايى كنيد، و ديگران را هم به شكيبايى واداريد، و با يكديگر [چه در حال آسايش چه در بلا و گرفتارى‏] پيوند و ارتباط برقرار كنيد و از خدا پروا نماييد تا رستگار شويد)".

حجت الاسلام هدایت اظهارداشت: امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه نورانی می فرمایند در این آیه خداوند انسان را به رعایت صبر در همه امور دنیوی و اخروی دعوت کرده است و این نشان می دهد مهمترین وظیفه امروز مشتاقان حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف صبر پیشه کرده و مساله انتظار است.

سخنران مسجد مقدس جمکران ادامه داد: "صبر در واجبات"، " صبر در محرمات"، "صبر و تحمل در برابر دشمنان"، " حفظ و استمرار رابطه با دوستان و خویشان" و در راس آن حرکت در مسیر رضایت خداوند مهمترین دستوراتی است که خداوند متعال افراد را به آن سفارش کرده است.

وی " ایجاد ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حفظ آن را" راز و رمز هدایت و بندگی انسان دانست و تصریح کرد: عاشقان و منتظران منجی عالم بشریت باید بدانند که چگونه و از چه طریقی با حضرت ارتباط برقرار کنند، بهترین راه برقراری ارتباط " دعا و نیایش " است.

حجت الاسلام هدایت گفت: امام مهدی علیه السلام در روایات و در کلام بسیاری از مشرّف شدگان به محضر ایشان، نسبت به قرائت برخی ادعیه سفارش کرده اند که از جمله قرائت دعای سلامتی حضرت در قنوت نماز، دعای ندبه، دعای سمات، زیارت آل یاسین، زیارت جامعه کبیره، زیارت عاشورا می باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم افزود: بجز ادعیه انجام برخی از امور مورد رضایت و توجه حضرت می باشد که از جمله؛ اقامه نماز اول وقت، حفظ حجاب و عفاف، صدقه برای سلامتی حضرت، نیکی و احترام به والدین و...است.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha