دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجتی

حوزه/ موضوعی که نظریه پردازان غربی در آمریکا از آن به عنوان «American Lifestyle» یا «الگوی زندگی آمریکایی» یاد می کنند، استراتژی آنها برای تثبیت سیادت، استثمار و پیشبرد اهداف سیاسی، فکری و فرهنگی آنان در جوامع مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که حضرت فاطمه(س) آیینه تمام نمای صفات گرانقدر پیامبر اعظم(ص) است، تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 21 سوره احزاب بیان می کند که «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، از سوی دیگر نیز در روایات شیعه از الگو بودن حضرت زهرا از سوی ائمه اطهار(ع) سخن به میان آمده است؛ به همین دلیل حضرت فاطمه(س) آیینه تمام نمای صفات گرانقدر پیامبر(ص) است.

*حضرت زهرا(س)؛ تجلی فضایل انسانی

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) تجلی مکارم اخلاق و فضایل انسانی و الهی است، تصریح کرد: فضایل و ارزش های بسیار والایی برای حضرت زهرا(س) نقل شده که بیان آن ها نه تنها از سوی شیعیان، بلکه به تصریح علما تقریبا همه فضیلت های این بانوی بزرگ اسلام که از طریق شیعه نقل شده است در کتب اهل سنت هم آمده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، به برخی از ابعاد زندگانی با برکت و سیره عملی حضرت فاطمه(ص) اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر اعظم(ص) در سخنی بیان می کنند که فاطمه "حوراء انسیه" است و این بدان معناست که مقام حضرت زهرا (س) به عنوان بانوی بهشتی، برتر از فرشتگان است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که صدیقه طاهره(س) موجودی ملکوتی و هدیه ای از جانب خداوند متعال برای خلق زمین است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) نه یک شخصیت تاریخی که مشمول مرور زمان واقع شده، بلکه یک سبک و شیوه زندگی کمال یافته اسلامی و راه منحصر بفردی برای کمال و تعالی بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان این که برای هر روش و مدلی باید یک الگو داشت، گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی شاخص برای بانوان بوده و آقایان نیز می توانند از سیره و روش عملی حضرت علی(ع) استفاده کنند.

*ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

رئیس موسسه عصر امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر ترویج سبک زندگی دینی بر مبنای آموزه های ناب اسلامی و شیعی تاکید کرده اند.

وی با بیان این که برای رسیدن به عزت دنیوی و اخروی باید بهترین سبک زندگی را انتخاب کرد، اظهار داشت: به یقین انتخاب سبک زندگی نقش مستقیمی در عاقبت انسان ها دارد؛ از این رو باید با انتخاب بهترین سبک زندگی، روش و سیره خود را بر معیارهای آیین و شرع مقدس اسلام تغییر داد، تا إن شاءالله درب هایی از فیوضات الهی بر روی انسان گشوده شود.

*ترویج سبک زندگی غربی

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به تلاش های شبانه روزی دشمن برای ترویج سبک زندگی غربی، گفت: جوامع انسانی همواره دغدغه انتخاب بهترین سبک زندگی را دارند؛ از این رو استکبار جهانی با هدف استعمار و استثمار ملت ها به ویژه ملت های مسلمان، سعی در تحمیل الگوی زندگی سکولار و ملحدانه و مبتذل خود بر آنها را دارد.

*روش های مقابله با الگوی زندگی آمریکایی

 وی، به الگوی زندگی آمریکایی و ترویج آن از سوی رسانه ها و شبکه گسترده هالیوود اشاره کرد و گفت: موضوعی که نظریه پردازان غربی در آمریکا از آن به عنوان «American Lifestyle» یا همان «الگوی زندگی آمریکایی» یاد می کنند، در واقع استراتژی آنها برای تثبیت سیادت و پیشبرد اهداف سیاسی، فکری و فرهنگی آنان در جوامع مختلف است که به وسیله ابزارهای قدرتمندی چون هالیوود، شبکه های ماهواره ای و ... در حال تبیین این سبک زندگی در اقصی نقاط دنیا هستند؛ از این رو روحانیت شیعه به عنوان پرچمداران اسلام ناب محمدی باید با درک آثار عظیم ترویج سبک دینی زندگی و درک عطش ذاتی و عمومی در این زمینه، به ارائه ناب ترین سبک زندگی پردازند.

*لزوم تبیین سیره فاطمی

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با اشاره به وظایف علما و نخبگان حوزوی در خصوص تبیین سیره فاطمی، ابراز داشت: فضلا، محققین و نظریه پردازان حوزوی باید با اقتدا به علمای بزرگ پیشین و معاصر و همچنین بررسی هر چه بیشتر و کنکاش در زندگانی معصومین و ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی فاطمی را به صورتی ساده و روان به مردم ارایه کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha