شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جزایری ، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ امروز با توجه به این که اجرا شدن طرح بینات توانسته تأثیر مستقیمی بر دینی شدن فضای مدرسه و ارتقاء کیفی سطح علمی دانش آموزان گذارد، بنابراین استمرار آن از ملزومات فعالیت های تبلیغی در سطح کلان است.

 حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراهواز، با اشاره به اجرا سازی طرح بینات از سوی معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، بیان داشت: طرح بینات یکی از طرح های خوب معاونت تبلیغ بوده که تأثیر بسیار مستقیمی روی دانش آموزان در مدارس دارد.

وی از اجرای این طرح در یکی از مدارس وابسته به حوزه سخن گفت و افزود: مدرسه ای که در آن طرح بینات اجرا می شود، مدرسه وابسته به حوزه با عنوان «دبیرستان استعدادهای ناب صالحین» است که خوشبختانه تا کنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

حجت الاسلام جزایری، به آثار و برکات طرح بینات اشاره کرد و با بیان این که صرف حضور یک روحانی در مدارس خیر و برکات زیادی به همراه دارد، اظهار داشت: امروز با توجه به این که اجرا شدن طرح بینات توانسته تأثیر مستقیمی بر دینی شدن فضای مدرسه و ارتقاء کیفی سطح علمی دانش آموزان گذارد، استمرار آن از ملزومات فعالیت های تبلیغی در سطح کلان است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در ادامه به مشکلات و موانع این طرح اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در فعالیت های تبلیغی خلل ایجاد می کند، عدم توجه مبلغین از جهت نبود طرح مشخص تبلیغی و وجود دغدغه های مالی می‌باشد که امید است این دو مشکل از سوی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه کشور مورد بررسی قرار گیرند.  

وی نظارت بر اجرای صحیح طرح بینات را از ملزومات استمرار این طرح عنوان کرد و افزود: اگر نظارت بر نحوه اجرای این طرح مستمر و جدی باشد، شاهد شکوفایی بیش از پیش آثار این طرح در سطح کشور خواهیم بود.

حجت الاسلام جزایری، خواستار برگزاری دوره هایی با محوریت آموزش کاربردی مبلغین شد و گفت: اگر مسئولان این طرح برای کاربردی تر کردن مطالب ارائه شده از سوی روحانیون به دانش آموزان دوره های آموزشی را برگزار کنند، به یقین توانمندی مبلیغن دو چندان شده و آثار بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.  

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، با اشاره به حضور طلاب این مدرسه در طرح بینات گفت: هم اکنون هشت نفر از طلاب مدرسه در طرح بینات مشغول به فعالیت بوده و تا به امروز با اجرای برنامه های جانبی که برای دانش آموزان داشتیم، با استقبال خوبی از سوی والدین مواجه بودیم که این استقبال هم کار را برای مبلغین مفیدتر کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha