سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علیرضا قربانی - طرح معراج خوزستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با تاکید بر این که چهارشنبه سوری در دین و عقل جایگاهی ندارد، گفت: سنت های جاهلانه بسیاری وجود دارد که باید برچیده شوند.

حجت الاسلام علیرضا قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که چهارشنبه سوری در دین و عقل جایگاهی ندارد، گفت: سنت های جاهلانه بسیاری وجود دارد که باید برچیده شوند، چرا که انجام آن ها با عقل سالم منافات دارد.

وی با بیان این که بازی با آتش صدمات جبران ناپذیری با خود به همراه دارد، گفت: مرزبندی و دوری از خرافات سبب می شود انسان به راحتی بسیاری از رسم و رسومات انحرافی را از خود دور کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اهواز،  پرداختن به چهارشنبه سوری را مصداق بارز انجام کار لغو و بیهوده دانست و افزود: کار لغو ثمره اخروی و دنیوی برای انسان به همراه ندارد.

حجت الاسلام قربانی در ادامه تصریح کرد: اسلام با شادی مخالف نیست، اما آن شادی که جان انسان ها را به خطر می اندازد، مورد تأیید اسلام نیست.

وی با بیان این که حوادث چهارشنبه سوری تلفات بسیاری با خود به همراه خواهد داشت، گفت: سنت های خوب و بدی در ایام نوروز وجود دارد که صله رحم یکی از زیباترین سنت هاست.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، به نقش مبلغان و روحانیان در از بین رفتن خرافات و سنت های غلط اشاره کرد و افزود: مبلغان با اطلاع رسانی صحیح می توانند از ترویج خرافه و بدعت های اشتباه جلوگیری کنند.

حجت الاسلام قربانی در پایان اظهار داشت: جلوگیری از خرافه نیازمند کار بلند مدت است و باید همه نهادهای فرهنگی برای برچیدن سنت های جاهلانه تلاش جدی کنند و ایام نوروز بهترین زمان برای این مهم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha