جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی/امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول گفت: یکی از راه های مناسب برای ترویج فریضه زکات تبلیغ مبلغان در مساجد است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از  اهواز، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امروز در جلسه شورای زکات شهرستان دزفول، با بیان این که زکات فریضه ای است که آثار و برکات زیادی به همراه دارد، گفت: در قرآن کریم جایگاه زکات را در کنار نماز بیان کرده و این نشان دهنده اهمیت والای آن است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند متعال رحمت خود را به اندازه همت مردم نصیب آنها می کند، افزود: یکی از برکات زکات برادری و اخوت است که اگر به مسأله زکات توجه ویژه شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد؛ چرا که خداوند متعال وعده داده که اگر تقوا پیشه سازیم تمام خیر و برکات زمین و آسمان را برای انسان به ارمغان خواهد آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول، با تأکید بر فرهنگ سازی فریضه مقدس زکات با انجام فعالیت های تبلیغی در جامعه، گفت: برای اجرای این مهم می توانید با نصب تابلوهایی با مضمون احادیث و آیات در مورد زکات و همچنین کتب با موضوع زکات در اختیار روحانیون و مبلغین زکات قرار گیرد تا مردم با آثار این فریضه الهی هرچه بهتر آشنا شوند.

وی بر لزوم تشکیل جلسات اتاق فکر برای ترویج هرچه بهتر این فریضه سخن گفت و افزود: یکی از راه های مناسب برای ترویج فریضه زکات تبلیغ مبلغان در مساجد است که باید به صورت ویژه پیگیری شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان خواستار ارتباط قوی شورای زکات دزفول با شوراهای استان و کشور شده و اظهار داشت: باید بازخورد روشهای مختلف تبلیغی بررسی تا میزان اثرگذاری هر یک معین شود و از روش های جذاب برای ترویج این فریضه الهی استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha