سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علیزاده امیدیه

حوزه/ امام جمعه امیدیه گفت: مهمترین کار برای بهتر شدن حال انسان توسل به ائمه اطهار در لحظه تحویل سال است.

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که شناخت حضرت زهرا(س) باید در تمام شئون زندگی جریان داشته باشد، گفت: سبک زندگی فاطمی، می تواند سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین کند.

وی  با اشاره به سنت های پسندیده که در ایام نوروز انجام می شود، اظهار داشت: صله رحم و دید و بازدید از رسم های نیکویی است که مورد تأکید دین اسلام است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و نوروز خاطرنشان کرد: بسیاری از دشمنان در چنین مواقعی به دنبال هنجارشکنی هستند؛ از این رو طلاب و روحانیان به ویژه مبلغان عرصه دینی، باید مردم را نسبت به دسیسه های دشمنان آگاه کنند تا مبادا از فرصت های دید و بازدیدی که در ایام نوروز برای مردم ایجاد شده، دشمن سوء استفاده کند.

امام جمعه امیدیه با اشاره به احادیث وارده پیرامون عظمت شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در حدیثی آمده است که خداوند علت پدید آمدن زمین و آسمان را وجود حضرت فاطمه (س) عنوان کرده و در این راستا، دختران و زنان ایران زمین می توانند از این بانوی بزرگوار که برترین زن عالم است، الگو گیری کرده و سیره و سبک زندگی خود را فاطمی کنند.

وی با بیان این که عید واقعی روزی است که در آن گناه صورت نگیرد، تصریح کرد: مردم باید در ایام فاطمیه که مصادف با نخستین روزهای سال جدید است نسبت به رفتار و اعمال خود کنترل داشته باشند و سال خود را الهی جشن گیرند تا إن شاءالله تا آخرین لحظه سال، لحظات آرام و معنوی داشته باشند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شروع سال جدید با عطر بوی فاطمی امری نیکو و پسندیده است، گفت: توسل به درگاه اهل بیت عصمت و طهارت می تواند عاقبت خیری را برای انسان رقم بزند.

وی با اشاره به دعای لحظه تحویل سال و با بیان قسمت «حول حالنا الی احسن الحال» اظهار داشت: مهمترین کار برای بهتر شدن حال انسان توسل به ائمه اطهار در لحظه تحویل سال است.

امام جمعه امیدیه در پایان تصریح کرد: رفتن به درب خانه اهل بیت(س) سبب می شود انسان بهترین  ها  را صاحب شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha