سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 346807
۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علوی، به منظور حضور در کاروان راهیان نور، وارد خوزستان شده و برای ادای احترام به مزار شهدای هویزه رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، با حضور در شهر هویزه، بر مزار شهدای این شهرستان به ویژه شهید علم الهدی ادای احترام کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر اطلاعات که به منظور حضور در کاروان راهیان نور، وارد خوزستان شدند، در ابتدا با سران عشایر خوزستان دیدار داشته و سپس راهی مناطق عملیاتی جنوب شد.

همچنین دیدار با طلاب مدرسه علمیه بخشی از برنامه های وزیر اطلاعات بود که بنا به دلایلی کنسل و وی برای حضور در یادمان شهدای هویزه وارد این شهرستان شد.

لازم به ذکر است شهر هویزه در 10 کیلومتری جنوب غربی سوسنگرد، مرکز یکی از بخش‌های دشت آزادگان است که دشمن در آغاز جنگ با اشغال شمال و شرق هویزه، عملا آن را محاصره کرد، اما در عملیات هویزه رزمندگان از این منطقه نفوذ کردند و به محل استقرار دشمن در جنوب کرخه هجوم بردند و 800 نیروی عراقی را اسیر کردند که این تعداد تا آن روز جنگ، بی‌سابقه بود. با شروع پاتک‌های دشمن، نیروهای خط مقدم عملیات که گروهی از پاسداران هویزه، حمیدیه و اهواز و گروهی از داشجویان پیرو خط امام بودند در محاصره قرار گرفتند و تعدادی از آنان از جمله سید حسین علم‌الهدی فرمانده سپاه هویزه به شهادت رسیدند. اما این شهادت مقدمه ای شد تا طی عملیات بیت‌المقدس در اردیبهشت 1361 منطقه هویزه با رمز یا علی بن ابی‌طالب(ع) آزاد شد و پیکر عزیز این شهدا در مکانی که امروز به عنوان یادمان شهدای هویزه میزبان زایرین می‌باشد کشف شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha