جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت بانوان شهیده طریق الحسین

حوزه/ آیین بزرگداشت بانوان شهیده طریق الحسین(ع) با حضور و سخنرانی آیت‌الله موسوی جزایری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، در حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم بزرگداشت بانوان شهیده طریق الحسین، امروز با حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لویمی، مدیر حوزه علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان و دیگر مسئولان حوزوی در مسجد اعظم حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

آیت‌الله موسوی جزایری، به‌عنوان نخستین سخنران این مراسم، بانوان شهیده انفجار تروریستی حله را پیروان حقیقی راه اباعبدالله الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: برگزاری با شکوه اربعین حسینی بر یزیدیان زمان گران آمد و از آتش خشم خود، درصدد برآمدند با جنایتی هولناک از زائران اباعبدالله الحسین(ع) انتقام گیرند.

امام جمعه اهواز، در ادامه گفت: اگرچه گروه‌های تروریستی، خانواده‌های بسیاری از خوزستان را داغدار کردند، اما دشمنان بدانند که خون شهدای حله آتشی بر جان تکفیریان زمان می‌شود که همچون سیل بنیان‌کنی بر پیکره آنها فرود خواهد آمد.

بنا بر این گزارش، پس از سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حاج احمد طرفی، از مداحان خوزستانی چند دقیقه ذکر مصیبت حضرت زینب(س) قرائت کرد و پس از آن نوبت به سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان رسید.

وی در این مراسم، با بیان اینکه قربانیان حادثه تروریستی حله، شهدای راه اربعین و امام حسین(ع) بودند، گفت: به‌یقین شهادت آن‌ها دلیلی برای مجاهدت‌های بانوان و پذیرفتن نقش اساسی زن در حماسه عاشورای سال 42 است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه مزار شهدا، محل اندیشه و تفکر است، اذعان داشت: شهادت بیشتر از آنکه برانگیزاننده احساس باشد اندیشه انسان را روشن می‌کند؛ به همین دلیل باید در وصف شهید و شهادت کتاب‌های بسیاری نوشت و سیره علمی آنان را به صورت واقعی برای جوانان تبیین کرد.

قابل ذکر است پس از اتمام سخنرانی استاد پناهیان، حجت‌الاسلام شحیطاط، از مداحان برتر خوزستانی محفل بانوان اهوازی را بار دیگر عاشورایی کرد و با نوای دل‌نشین خود و زمزمه یا اباعبدالله الحسین(ع) به این مراسم حسینی، پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha