یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد تابش - بندر امام خمینی(ره)

حوزه/ امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: در ایام نوروز باید رنگ و بوی فاطمی بر جامعه حاکم باشد.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به  نقش و اهمیت عزاداری در ترویج فرهنگ دینی، اظهار داشت: فلسفه اصلی عزاداری پاسداشت آرمان و اهداف و سیره اهل بیت (ع) بوده و این عزاداری در اصل یک نرم افزار ویژه برای نگهبانی از حقیقت، ماهیت و هویت دینی جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره)، با اشاره به نزدیک شده ایام فاطمیه، بیان داشت: مبارزات و اهداف حضرت زهرا(س)، برای جلوگیری از فراموشی آرمان های پیامبر اعظم(ص) و به قصد تاثیر گذاری و نیروسازی در جهت آن آرمان دنبال می شد که امروز این وظیفه باید از سوی روحانیت به مردم منتقل یابد.

وی با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز گفت: تکلیف شرعی و اخلاقی مردم این است که ایام فاطمیه را مراعات کنند و کمترین بی حرمتی در این ایام نکنند، اما خوشبختانه تجربه چند سال اخیر نیز اثبات می کند که مردم قبل از ایام فاطمیه در خصوص زمان دقیق این روز سؤال می کنند تا در این روزها همه جوانب را رعایت کنند.

حجت الاسلام تابش در ادامه با اشاره به نقش صدا و سیما در هدایت افکار عمومی، افزود: همواره برخی ها هستند که نسبت به مقدسات مردم بی اعتنا باشند، اما ملت مسلمان ایران همواره با رعایت شئون اسلامی به دیگر فرایض خود همچون دید و بازدید و صله رحم می پردازند که این مهم نیز فضیلت بسیاری دارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با توجه به نقش روحانیون و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ صحیح اسلامی، اذعان داشت: این ایام فرصتی مغتنم برای انتقال مکتب ناب اسلام به گوش مردم از سوی روحانیون، ائمه جمعه و رسانه های اتقلابی نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه بندرامام خمینی(ره)، در خصوص نحوه عزاداری در ایام فاطمیه، اظهار داشت:  بزرگداشت و پاسداشت این ایام و همچنین حفظ حرمت ویژه  ایام فاطمیه در چند روز مانده به شهادت حضرت زهرا(س) باید مورد توجه قرار گیرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha