یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور بانوان در راهپیمایی‌ها الگویی از زهرایی بودن است گفت: معرفت و اطاعات دو ویژگی مهم حضرت زهرا(س) بود و هر جامعه‌ای که بخواهد به مراتب بالا برسد باید این دو ویژگی را داشته باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ولایت مداری حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برای دفاع از امیرالمؤمنین(ع) آنچه در توان داشت انجام داد و در سخنرانی‌هایشان در مسجد پیامبر(ص) و دیگر مواقع نیز هنگام بیان مسئله فدک از ولایت دفاع کرد.

وی بیان کرد: روشن است که دفاع آن حضرت از ولایت به خاطر دنیا و اموال دنیا نیست، بلکه برای این است که نشان دهد عملی که صورت می‌گیرد برخلاف روش پیامبر(ص) می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) الگوی بشریت است گفت: حضرت زهرا(س) در عمل، نهایت حجاب و عفاف را نشان داد و زمانی که از ایشان سؤال می‌کنند بهترین فضیلت برای زن چیست، می‌فرماید این که مردی او را نبیند.

وی با بیان این که فاطمه زهرا(س) ایجاب می‌کند از حق دفاع می‌کنند و در اجتماع نیز سخنرانی می‌کند افزود: حضرت زهرا(س) نشان داد که زنان علاوه بر حفظ حجاب و عفاف و رعایت شئون اسلامی، باید برای دفاع از حق نیز در اجتماع حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) برای آموزش و ارتقای فرهنگ دینی بانوان جلساتی را برگزار می‌کرد و هر کس در این جلسات حاضر می‌شد مباحث اسلامی را به خوبی فرامی‌گرفت.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دائماً به فکر محرومان بود گفت: در روایات داریم که حضرت زهرا(س) لباس عروسی خود را به یک محروم بخشید و در قرآن آمده که در 3 شب متوالی افطار خود را به نیازمندان دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی که حضرت زهرا(س) را به عنوان محور بیان کرده، ابراز داشت: در روایاتی داریم اولین کسی که وارد بهشت می‌شود، فاطمه(س) است؛ چون پیامبر(ص) او را بر خود مقدم می‌دارد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) منزلت بسیاری در پیشگاه خداوند دارد و خداوند با حضور فرشتگان خود به عبادت‌های فاطمه(س) افتخار می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی، معرفت و اطاعت را دو ویژگی مهم حضرت زهرا(س) دانست و گفت: هر جامعه‌ای که بخواهد به مراتب بالا برسد، باید دو ویژگی مذکور را داشته باشد و به دلیل این دو ویژگی است که زهرا(س) محور اهل بیت(ع)قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha