شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 346847
۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
یا زهرا

مبلغ حوزه علمیه اصفهان گفت: امروز باید از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد از قبیل فردی، عبادی و اجتماعی و با رعایت نکات حیا، عفاف و حجاب الگوبرداری کنیم.

حجت الاسلام حمید رجپور، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار پیرامون شخصیت وجود نازنین حضرت زهرا اظهار داشت: امام باقر(ع) در عظمت و جلالت مادر بزرگوارش فاطمه(س) می فرمایند:" لَقد کانت مفروضَة الطاعةِ علی جمیع مَن خلق الله من الجنّ والإنسِ والطیرِ والوحشِ و الانبیاء والملائکة؛ اطاعت فاطمه(س) بر تمام بندگان الهی از جن و انس، پرندگان و حیوانات، پیامبران و ملائکه واجب است."

این مبلغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در توصیف  و ارج نهادن بر وجود با عظمت حضرت زهرا(س) امام زمان(عج) می‌فرماید: "و فی ابنةِ رسول الله لیَ اسوةٌ حسنةٌ؛ همانا دختر رسول خدا(ص) برای من الگویی شایسته است."

وی با بیان اینکه ،الگوی امام زمان(عج) مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) است، تصریح کرد:  در تمام ابعاد حضرت فاطمه زهرا می توانند الگو باشند .

حجت الاسلام رجپور اضافه کرد: امام جواد(ع) فرموده اند؛ ما حجت های خدا هستیم بر شما و مادرمان حضرت فاطمه زهرا حجت خداست بر ما ائمه اطهار، بنابراین حضرت زهرا(س) در تمام اقسام و مراحل زندگی برای ما الگوی شایسته ای هستند.

وی افزود: این بانو با وجودی که سن بسیار کمی داشتند اما فرزندان گوهرباری را تربیت کرده و تقدیم کردند که مانند آنها تاکنون آفریده نشده است.

مبلغ دینی بیان داشت: از سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام ابعاد از قبیل فردی، عبادی و اجتماعی و با رعایت نکات حیا، عفاف و حجاب  باید الگوبرداری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha