دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
فروغی اصفهان مدارج

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: زمانی زندگی ما فاطمی خواهد بود که در آن حیا نقش پررنگی داشته باشد.

حجت الاسلام حسنعلی فروغی، استاد حوزه علمیه اصفهان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: الگو گیری از حیای فاطمه زهرا(س) یکی از راههایی است که انسان را می تواند به کمال نفس برساند.

مسئول مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه، بنابر روایات موجود، کسی دیندار است که حیا داشته باشد،به بهترین صفت زن از دید بانو فاطمه زهرا اشاره کرد و افزود: افضل ترین صفت زن از دید حضرت فاطمه زهرا از لحاظ ظاهری این است که نه او کسی را ببیند و نه کسی  او را ببیند البته به این معنا نیست که زن هرگز از خانه بیرون نیاید بلکه به این معناست که زنان حیای حجاب را داشته باشند.

وی با اشاره به مصادف شدن شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا با ایام نوروز، تصریح کرد: ان‌شاالله زندگی ما طی سال جاری با زندگی و عطر معنویت فاطمه زهرا(س) عجین شود، بنابراین همه ما باید فرزندانمان طوری تربیت کنیم که با حیا باشند.

وی با اشاره به حیای اعتقادی، بیان داشت: این حیا به این معناست که عقیده ها انحراف پیدا نکرده باشد.

این استاد حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه این روزها ما به حیای تربیتی نیاز داریم، اضافه کرد: ما باید از نظر تربیتی فرزندانمان را طوری پرورش دهیم که فاطمه زهرا خواستار آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حیای تربیتی رعایت نشود جامعه ما به رکود کشیده می شود.

حجت الاسلام فروغی تصریح کرد: ضد حیا وقاحت و بیشرمی است اگر مشاهده کردیم در فرزندانمان این حالت ها وجود دارد بدانید که زندگی ما فاطمی نخواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha