یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه / مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) امروز صبح در بیوت مراجع و علما در قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در مراسم شهادت حضرت صدیقه کبری(س) که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، به جایگاه ارزشی و فضائل اخلاقی حضرت فاطمه(س) در روایات، حضرات معصومین و به خصوص حضرت امام صادق (ع) پرداخت.

وی افزود: حضرت فاطمه(ص) شخصیتی بودند که معصومین(ص) به او صدیقه کبری می گفتند و ایشان  صدیقه بودند چون توانستند همه فضائل اخلاقی و ارزشی را در خود تجلی دهند. 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) شخصیتی بودند که صداقت در تمام زندگی و در طول عمر با برکتش جریان داشت و لحظه ای خود را از آموزه های دینی و الهی جدا نمی دانستند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه در معنای صدیق گفت: صدیق به کسی می گویند درگفتار، اعتقاد، رفتار، عمل، قول و باور خود صادق باشد و حضرت فاطمه(ص)، جامعه جمیع این امور بودند.

وی ادامه داد: مطلبی که خیلی لازم است بر آن تأکید شود معرفت شناسی نسبت به حضرت زهرا(س) است. این بانو

 شخصیتی بودند که قرنها باید بگذرد تا جامعه به مقام و جایگاه الهی و عرفانی آن حضرت معرفت پیدا کند.

کارشناس مذهبی خاطرنشان ساخت: انبیاء الهی ارتباط معنوی و معرفتی خاصی با 5 تن آل عبا(ع) و به خصوص حضرت زهرا(س) داشته اند زیرا عالم را به وجود این پنج تن می دانستند.

 حجت الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: خداوند عالم را به خاطر شخصیت وجودی و عرفانی  این بانو و فزرندان ایشان، به وجود آورده و دربارۀ عظمت حضرت فاطمه(س) همین قدر بس که جبرئیل(ع) در موارد زیادی با حضرت زهرا در ارتباط بود و از عوالم غیب و حوادثی که در آینده برای او و فرزندان او در حال رخ دادن بود، خبر می داد.

انتهای پیام:40/313  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha