یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سمیعیان

حوزه/ مدير مدرسه علميه امام رضا(ع) قم گفت: جنبه‌های مختلف زندگی زهرا(س) در خانه‌داری، همسر داری و فرزندداری، باید به صورت یک عنوان درسی در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس شود، تا زندگی ما رنگ و بوی فاطمی پیدا کند.

حجت الاسلام سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ولایت مداری یکی از بارزترین ویژگی‌های حضرت زهرا(س) است و وقتی می‌بینند که باید برای حفظ ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اصل دین سختی‌هایی را تحمل کنند تا پای شهادت ایستادند و اولین شهید راه ولایت شدند.

وی با بیان این که ما قاصر از بیان ویژگی‌های صدیقه طاهره(س) هستیم گفت: با اینکه حضرت زهرا(س) دوران کوتاهی را در این دنیا بودند؛ اما فرهنگ و آثار تربیتی قویی از خود باقی گذاشتند که برای همه بشریت جنبه الگویی دارد.

مدير مدرسه علميه امام رضا(ع) ادامه داد: اصول تربیتی حضرت زهرا(س) نه تنها در فرزندان، بلکه بر اطرافیان و خادمین نیز مؤثر بوده و آنها تأثیرات بسیاری را از حضرت گرفته‌اند.

وی بیان کرد: تدابیری که حضرت زهرا(س) در اداره وضعیت معیشت زندگی، خوراک، پوشاک و تزئینات خانه دارند برای همه بشریت الگو است، ولی متأسفانه روی این جنبه‌های زندگی حضرت کمتر کار کرده و به آن‌ها نپرداخته‌اند.

حجت الاسلام سمیعیان اظهارداشت: جنبه‌های مختلف زندگی زهرا(س) در خانه داری، همسر داری و فرزندداری باید به صورت یک عنوان درسی در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس شود، تا زندگی ما رنگ و بوی فاطمی پیدا کند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha