شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یا زهرا

حوزه/ مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: لازمه برخورداری از یک زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت، تاسی به فرهنگ و سیره فاطمی است.

حجت الاسلام مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: به لطف الهی ابتدا و انتهای سال 93 برای همه ما توأم با نام و یاد بی بی دوعالم حضرت فاطمه (س) بود که بی شک برکات و آثار فراوانی هم با خود داشت.

وی با اشاره به این که زندگانی حضرت (س)، الگوی کاملی برای هر انسان به خصوص بانوان جامعه است، گفت: خود اهل بیت(ع) فرموده اند که حضرت فاطمه (س) الگو و حجت آنان بوده است و لذا توجه به سبک زندگی و سیره نورانی این بزرگوار می تواند رمز حیات و نجات ما در دو دنیا باشد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی یادآور شد: مسلم است که ما وظیفه سنگینی داریم در راستای احیای سیره حضرت زهرا(س) که همان سیره نبوی و علوی است.

وی بیان داشت: علی القاعده هر که شخصیتی را دوست داشته باشد، تلاش می کند که رفتار و کردارش مثل او شود و ما اگر ادعا می کنیم که شیعه و محب حضرات معصومین (ع) و پیروی زهرای مرضیه(س) هستیم باید به فرهنگ فاطمی در عمل تمسک کنیم.

حجت الاسلام مطهری تاکید کرد: این سوال و دغدغه همیشه باید برای ما وجود داشته باشد که چگونه رفتار کنیم که مورد رضایت خدا و اهل بیت(ع) باشیم و به خصوص زنان و دختران جامعه ما باید ببینند که چطور می توانند کاری کنند که زندگی شان رنگ و بوی فاطمی به خود بگیرد و در این راستا گام بردارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha