یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زهرا و علی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضا اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هنگامی که مدتی از ازدواج آن‌ها گذشته بود رسول خدا(ص) از علی(ع) پرسید که آیا از همسرت راضی هستی و امام علی(ع) جواب دادند زهرا(س) بهترین کمک کار من در اطاعت از خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: خصوصیتی که مولا علی(ع) در پاسخ رسول خدا(ص) از فاطمه زهرا(س) بیان کردند یکی از ویژگی‌های مهم سبک زندگی فاطمه(س) و سبک زندگی اسلامی را مشخص کرده‌ است.

وی ادامه داد: هنگامی که مدتی از ازدواج آن‌ها گذشته بود رسول خدا(ص) از علی(ع) پرسید که آیا از همسرت راضی هستی و امام علی(ع) جواب دادند زهرا(س) بهترین کمک کار من در اطاعت از خداوند است.

مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه گفت: همه ویژگی‌های زندگی حضرت زهرا(س) مانند زهد، قناعت، ساده زیستی، حجاب و ... باید به عنوان الگو قرار گیرد، ولی به این ویژگی حضرت که امام علی(ع) بیان کردند کمتر توجه می‌شود و باید آن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین اهداف بشر در زندگی، بندگی خداوند است و به این ویژگی باید توجه شود که زن و مرد باید در بندگی خداوند یار و مددکار یکدیگر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی گفت: اگر زن و مرد یار و مددکار هم در اطاعت از فرامین خداوند باشند و به دستورات الهی عمل کنند، باقی چیزها در زندگی نیز درست می‌شود و سبک زندگی منطبق بر اسلام و دین خواهد بود.

وی تصریح کرد: آن کسی که بخواهد زهرا گونه زندگی کند و فاطمه(س) الگویش باشد، باید تمام توجه خود را به این امر معطوف کند که زندگی‌اش در مسیر اطاعت از پروردگار باشد.

مدیر مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه گفت: خانمی که در اطاعت از خداوند کمک کار شوهرش باشد تجمل‌گرایی و بداخلاقی نخواهد داشت و با داشته‌ها و نداشته‌های شوهرش سازگار بوده و زندگیشان بسیار شیرین است.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha