پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 346799
۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
حجت الاسلام یوسفیان جامعة الزهرا

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) گفت: زنان علاوه بر این که خود در حمایت از ولایت حضور دارند، می توانند نسل آینده را طوری تربیت کنند که در این عرصه، آماده جانفشانی باشد.

حجت الاسلام یوسفیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: بر اساس آیات و روایات فراوان که درباره حضرت زهرا (سلام الله علیها) وجود دارد، نشان از مقام بلند ایشان است.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) که حضرت زهرا (سلام الله علیها) را میزان حق و باطل معرفی کرده اند، گفت: رسول مکرم اسلام(ص) درباره این بانو گفته اند که غضب ایشان موجب غضب خدا وخشنودی حضرت زهرا (سلام الله علیها) موجب خشنودی پروردگار است؛ این سخن مقام این بانو را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این بانو با این مقام و جایگاهی که در اسلام داشتند، به دفاع از ولایت پرداختند و در این راه از هیچ اقدامی کوتاهی نکردند؛ حضرت زهرا (سلام الله علیها) از آبرویی که نزد خدا داشتند و از جانی که خدا به ایشان داده بود، در عرصه دفاع از ولایت هزینه کردند.

وی با بیان این اقدام حضرت زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از ولایت، با توجه به جایگاهی که خدا برای ایشان قرار داده، نشان از جایگاه بلند ولایت دارد، افزود: در ایامی که به شهادت حضرت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) منتسب است، باید این درس را بگیریم که ولایت در زندگی فردی و اجتماعی ما به اندازه ای بالا باشد که هرچه داریم در این راه هزینه کنیم.

وی حضرت زهرا (سلام الله علیها) را الگویی برای همه انسان ها، به ویژه بانوان عنوان کرد و گفت: زنان علاوه بر این که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و در حمایت از ولایت، حضور مستقیم دارند، به صورت غیر مستقیم نیز با تربیت انسان هایی که آنها نیز اهمیت ولایت را درک می کنند و چنان تربیت می شوند که خود را برای جانفشانی در راه ولایت آماده سازند، نقش آفرین هستند.

وی افزود: در چنین شرایط و با توجه به نقش آفرین بودن بانوان، لازم است شیوه و سیره این بانوی بزرگ اسلام سرلوحه کارها و برنامه های بانوان قرار گیرد تا جامعه در مسئله حمایت از ولایت که از بالاترین واجبات است، از همه چیز خود بگذرد.

انتهای پیام// 5/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha