سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 346808
۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
طباطبایی اوقاف خوزستان

حوزه/ آیین تحویل سال نو شمسی در استان خوزستان با حضور پرشور مردم و کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب و بقاع متبرکه و حرم امامزادگان استان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیر اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ویژه برنامه های در نظر گرفته شده همزمان با لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه و امامزادگان خوزستان یادآورشد: 42 بقعه متبرکه استان خوزستان میزبان ویژه برنامه تحویل سال بودند.

وی برگزاری مراسم دعا و مناجات و پخش پیام رهبر معظم انقلاب را از ویژه برنامه های تعیین شده جهت اجرا در بقاع متبرکه دانست  و افزود: بقاع متبرکه و حرم امامزادگان در خوزستان از مراکز اصلی میزبانی میهمانان نوروزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، اجرای برنامه فرهنگی سنتی لحظه تحویل سال، برپایی سفره هفت سین فاطمی و قرائت صلوات خاصه حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه هایی برشمرد که در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه انجام شد.

حجت الاسلام طباطبایی، بقعه متبرکه علی بن مهزیار اهوازی، حرم دانیال نبی در شوش، حرم مطهر سبزقبا در دزفول را از بقاع شاخص استان برشمرد و افزود: در این بقاع مراسم تحویل سال با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی با هدف معرفی شخصیت حضرت زهرا(س)، در ایام نوروز خبرداد و گفت: طرح آرامش بهاری با حضور مبلغان حوزه علمیه و برپایی خیمه های معرفت از دیگر طرح های فرهنگی است که در ایام نوروز 94 در بقاع متبرکه اجرا می شود.

آیین تحویل سال در مناطق عملیاتی جنوب

رحیم آقایی پور، مسئول یادمان معراج شهدای اهواز، به برگزاری ویژه برنامه لحظه تحویل سال در این مکان اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه از ساعت 23:30 با حضور کاروان های راهیان نور در محل معراج شهدای اهواز آغاز و تا لحظه تحویل سال ادامه داشت.

وی با بیان این که سخنرانی، مداحی و مرثیه سرایی از ویژه برنامه های مراسم آغاز سال نو در محل معراج شهدای اهواز بود، بیان داشت: حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این برنامه سخنرانی کرد.

مسئول یادمان معراج شهدای اهواز در پایان اظهار داشت: در حال حاضر در معراج شهدای اهواز میزبان پیکر پاک و مطهر ۳۰ شهید گمنام تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم؛همچنین در منطقه عملیاتی شلمچه نیز که پیش بینی شده امسال بیش از 15 هزار نفر از آن بازدید کنند، ویژه برنامه تحویل سال نو برگزار می شود.

لازم به ذکر است، مراسم تحویل سال نو در دیگر مناطق عملیاتی جنوب نیز با حضور کاروان های راهیان نور برگزار  شد و پیام رهبر معظم انقلاب در این مناطق عملیاتی به صورت مشترک پخش گردید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha