سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ روشن کردن مواد منفجره و ترساندن مردم و ایجاد صدمات جبران ناپذیر در چهارشنبه سوری با بهانه آیین سنتی هیچ جایگاه اخلاقی وعقلی ندارد و شرع مقدس نیز با آن مخالف است.

حجت الاسلام عباس منصوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به خطرات چهارشنبه سوری، گفت: جوانان برای ساعاتی خوشگذرانی تنها به آن لحظه فکر نکنند، بلکه به عاقبتی که در انتظار آنهاست، نیز بیاندیشند.

وی با اشاره به هشدارهای دستگاه های مختلف و صدا وسیما پیرامون خطرات ناشی از انجام کارهای خطرناک در چهارشنبه سوری،  گت: متأسفانه هر سال شاهد مجروح شدن بسیاری از نوجوانان و جوانان در چهارشنبه سوری هستیم واین مسأله تا حدودی به نظارت ضعیف خانواده ها نیز بر می گردد.

این کارشناس حوزوی با بیان این که اسلام هرگز مخالف آیین ها و برنامه های شادی آفرین نیست، اظهار داشت: برپایی چهارشنبه سوری با رویه امروزی نه تنها شادی را به دنبال ندارد، بلکه سبب یک عمر پشیمانی خواهد شد.

حجت الاسلام منصوری، صدمات وارده در چهارشنبه سوری را جبران ناپذیر خواند و افزود: روشن کردن مواد منفجره و ترساندن مردم و ایجاد صدمات جبران ناپذیر در شب چهارشنبه آخر سال به بهانه آیین سنتی هیچ گونه جایگاه اخلاقی وعقلی ندارد و شرع مقدس نیز با آن مخالف است.

این کارشناس مسایل اجتماعی، با اشاره به این که چهارشنبه سوری در آیین های گذشته به سبب احترام به آتش برگزار می شد، گفت: این سنت غلط باید از جامعه اسلامی حذف شود.

وی در پایان، بر لزوم کنترل فرزندان از سوی خانواده ها در شب چهارشنبه آخر سال تأکید کرد و اظهار داشت: از آنجایی که حوزه های علمیه نقش محوری در تبیین ارزش ها و باورهای دینی مردم دارند، طلاب و روحانیون باید با آن دسته از رسومی که مغایر با شرع مقدس است، مقابله کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha