سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
چهارشنبه سوری

حوزه/ چهارشنبه سوری با ارعاب، ترس و آسیب همراه است و با توجه به این مسایل، دین اسلام هرگز انجام چنین اموری را تأیید نمی کند.

حجت الاسلام رضا ورناصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که آیین چهارشنبه سوری با ارعاب، ترس و صدمه وارد کردن به مردم همراه است، اظهار داشت: با توجه به این مسایل، دین اسلام هرگز انجام چنین اموری را تأیید نمی کند و به نوعی می توان گفت که این آیین با شرع در تضاد است.

وی، ارتقاء سطح فرهنگ و آگاهی مردم را سبب از بین رفتن بدعت های انحرافی دانست و افزود: مراسم چهارشنبه سوری سال هاست که سبب از بین رفتن سلامتی بسیاری از مردم به ویژه جوانان می شود.

حجت الاسلام ورناصری، با بیان این که عقل سالم هرگز به دنبال کارهایی که جان را به خطر می اندازد و هیچ گونه سودی ندارد، نخواهد رفت، اظهار داشت: صدا و سیما باید تبعات انجام کارهای خطرناک در چهارشنبه آخرسال را برای خانواده ها و مردم تبیین کند.

این استاد حوزه، بر لزوم نظارت خانواده ها در شب چهارشنبه آخر سال بر فرزندان خود تأکید کرد و گفت: خانواده ها یی که می دانند فرزندان خود در این شب ها ممکن است به کارهای خطرناک روی آورند، نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) مسجد سلیمان، در پایان با بیان این که اسلام کارهایی را که برای انسان با ضرر همراه است را نفی می کند، اظهار داشت: برپایی آیین چهارشنبه سوری به شکل امروزی ممکن است جان بسیاری را به خطر اندازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha