یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام آشتیانی

معاون جامعه مدرسین با تاکید بر این که علما و مراجع در خصوص غیرعقلانی بودن و غیر شرعی بودن برخی اقدامات آخرین شب چهارشنبه سال تاکید کرده اند، گفت: متاسفانه این رسم غلط یکی از عادت های ناپسند است و موجب مردم آزاری و مزاحمت برای افراد جامعه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اقدامات ناپسندی که در آخرین شب چهارشنبه سال توسط برخی افراد جامعه صورت می گیرد، اظهار داشت: متاسفانه این رسم غلط یکی از عادت های ناپسند است و موجب مردم آزاری و مزاحمت برای افراد جامعه می شود.

وی با بیان این که طبق آیات و روایات آزار و اذیت مومن حرام است، تصریح کرد: رسانه ملی شب گذشته به خوبی آثار جراحات و آسیب های فرهنگ غلط چهارشنبه سوری را برای عموم جامعه به نمایش گذاشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با  بیان این که این فرهنگ غلط برخلاف عقل و شرع است بیان داشت: برخی مجروحین حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته اعضای بدن و چشم خود را از دست داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با تاکید بر این که علما و مراجع تقلید در خصوص غیرعقلانی بودن و غیر شرعی بودن برخی اقدامات آخرین شب چهارشنبه سال تاکید کرده اند، ابراز داشت: همچنین امسال با توجه به حرمت نگاه داشتن ایام فاطمیه، برگزاری این رسم ناپسند، صحیح نیست.

*ناهیان منکر فعال شوند

وی چهارشنبه سوری را مصداق بارز منکر دانست و اظهار داشت: مردم و ناهیان منکر در اقصی نقاط کشور باید همکاری کنند تا ضمن فرهنگ سازی به مقابله با اقدامات برخی افراد بپردازند.

*تذکر کمیسیون فرهنگی به وزرات کشور

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین از تذکر کمیسیون فرهنگی به دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی در راستای اقدامات پیشگیرانه و برخورد با کسانی که منافع جامعه و مردم را به خطر می اندازند، از وزارت کشور و دستگاه های انتظامی خواسته است تا امنیت کشور را در آخرین شب چهارشنبه سال برقرار کنند.

*دستگاه های فرهنگی مسئولیت خطیری دارند

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در پایان بر ضرورت فرهنگ سازی و تبیین صدمات و خطرات فرهنگ غلط چهارشنبه سوری تاکید کرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه، رسانه ها، مطبوعات و دستگاه های فرهنگی کشور مسئولیت خطیری در راستای مقابله با این گونه رسم های ناپسند دارند.

انتهای پیام/ 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha