یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام واعظ موسوی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات ناپسندی که در آخرین چهارشنبه سال صورت می گیرد، گفت: فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام بر روی رسوم ناپسندی نظیر چهارشنبه سوری خط بطلان کشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک فرا رسیدن عید باستانی به ایرانیان داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: اسلام دینی فراگیر در راستای امور فردی و اجتماعی انسان ها است و وسایلی که موجب خوشبختی و شادمانی افراد می شود را در قالب بیانات عمومی و خاص معرفی کرده است.

وی با بیان این که افراد جامعه با حفظ حریم ها و پایبندی به آداب و رسوم دین می توانند با طراوت و شادابی زندگی کنند، تصریح کرد: همچنین عدم رعایت مرزها و مراعات حقوق دیگران موجب عقب افتادگی جامعه می شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که اسلام سنت هایی نظیر صله رحم، دستگیری محرومان و کمک به دیگران را تاکید کرده است که در قالب آداب و رسوم نوروزی نیز به چشم می خورد، افزود: همچنین هرنوع فعالیتی که موجب آزار و سلب آسایش دیگران شود، مورد نکوهش فرهنگ ایرانی اسلامی قرار گرفته است.

*اسلام بر روی فرهنگ های غلط خط بطلان کشیده است

حجت الاسلام والمسلمین  واعظ موسوی با تاکید بر این که فرهنگ اهل بیت(ع) و اسلام بر روی رسومی ناپسندی نظیر چهارشنبه سوری خط بطلان کشیده است، تصریح کرد: برخی اقدامات و فعالیت هایی که در آخرین شب چهارشنبه سال صورت می گیرد و موجب اخلال در امور جامعه و مردم می شود، هیچ مجوز شرعی و ملی ندارد.

*حرمت ایام فاطمیه نگاه داشته شود

وی با بیان این که برخی اقدامات آخرین شب چهارشنبه سال ترویج آئین های خلاف توحید از جمله آتش پرستی است، افزود: کسانی که دل درگروی اهل بیت(ع) دارند و با توجه به این که در آستانه ایام فاطمیه دوم قرار داریم، باید مراقبت کنیم تا اقدامتی خلاف شئون ایرانی اسلامی از ما سر نزند.

عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: از جوانان عزیز کشورمان تقاضا داریم دیگران از احساسات و عواطف آن ها سوء استفاده نکنند و آئین های سنتی و ملی را به گونه دیگری نمایش ندهند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha