شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور

حوزه / جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: اگر مسئولان و دولتمردان نسبت به اصول اسلامی و انقلابی بی توجه باشند، شاهد تزلزل نظام خواهیم بود، چرا که باعث تضییع اصول خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم گرامیداشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد مقبره تبریز برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ما زمانی به پیروزی رسید که دنیا زیر یوغ دو قدرت جهانی قرار داشت، بخشی زیر سلطه نظام کاپیتالیستی و امپریالیسم سرمایه داری و بخش دیگر با محوریت کمونیست و سوسیالیسم در حرکت بود.

وی افزود: در  چنین وضعیتی انقلاب ما به پیروزی رسید و نظامی به وجود آمد که در مقابل دو قطب قدرت سر فرود نیاورد و زندگی انگلی را برنتافت.

جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور افزود: هر نظام سیاسی در دنیا برای دوام خود باید به یکی از این قطب های قدرت دنیا وابسته باشد تا از بین نرود، اما نظام ما با مدل نظام مردم سالاری دینی تغییری در کل دنیا به وجود آورد و تا امروز با قدرت به حرکت خود ادامه داده است.

وی اضافه کرد: این نظام نو پا حتی با جنگی تمام عیار که تمام دنیا آن را پشتیبانی می‌کرد نیز زمین نخورد و بلکه مایه قدرت و شتاب کشور گردید.

این مقام مسئول، افزود: شهدای عزیز و مردم ما در مقابل همه دشمنی ها ایستادند و به قیمت جان و مالشان از آرمان و ارزش‌ها دفاع کردند و امروز دشمن ما نتیجه کارهای خود را برعکس مشاهده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی سعی کردند از طریق  ترور شخصیت‌ها و بزرگان، این حرکت عظیم را بازدارند اما اینطور نشد. این ترور ها در هر نظامی اتفاق می‌افتاد آن نظام را متزلزل می‌کرد، اما به خاطر بنیه معنوی قوی این نظام و انقلاب، کشور ما پایدار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور بیان کرد: اگر شهید رجایی در امر دولت موفق بود به خاطر وقف خود به اسلام و مسلمانان بود.

وی افزود: اگر استحکام درونی و مقاوم سازی داخلی جدی گرفته شود نباید هیچ گونه نگرانی از دشمن بیرونی داشته باشیم، چرا که اگر دشمن نتواند از بیرون به ما حمله کند قطعاً از درون حمله خواهد کرد و این مطلب مورد تاکید حضرت امیرالمومنین علی(ع) است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جانشین دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور افزود: اگر مسئولان و دولتمردان نسبت به اصول اسلامی و انقلابی بی توجه باشد شاهد تزلزل نظام خواهیم بود، چرا که باعث تضییع اصول خواهد شد.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه اصل مهم و ستون نظام اسلامی بوده و رکن اصلی اسلامیت نظام است و اگر ما اجازه به تضعیف اسلامیت نظام دهیم، اضمحلال و فروپاشی نظام را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور تصریح کرد: کم رنگ کردن اصول و ارزش های نظام اسلامی از جمله برنامه های مهم دشمن است.

وی  گفت: اگر یک مسئولی حتی یک درجه از امر رهبری فاصله بگیرد، دود آن به چشم مردم جامعه خواهد رفت.

این مقام مسئول، افزود: مهمترین رکن نظام ما ولایت فقیه است و اگر از آن پشتیبانی ،حمایت و امر آن اطاعت شود موجب پیشرفت خواهد شد و اگر خلاف آن شود، منجر به فروپاشی این نظام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha