یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام غرویان

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) گفت: برای برگزاری چهارشنبه سوری هیچ جایگاه فلسفی و اخلاقی وجود ندارد و یک نوع عمل خلاف شرع محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان مضرات مراسم چهارشنبه سوری، اظهارداشت: چهارشنبه سوری، رسم دیرینه ای از ایران باستان بوده که برای گرامیداشت آتش برگزار   می شده است.

وی افزود: ریشه های فلسفی این عمل در گذشته، احترام گذاری به آتش و نور بوده است، ولی متاسفانه امروزه این مراسم به خاطر خطرات و صدمات جبران ناپذیر آن، به سنت سیئه ای تبدیل شده است .

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حقیقت چهارشنبه سوری باطل است، تاکید کرد: این سنت غلط باید از جامعه برچیده شود، در حال حاضر توسط برخی عوام الناس تبدیل به حرکات زشت شده است .

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تصریح کرد: برای برگزاری چهارشنبه سوری هیچ جایگاه فلسفی و اخلاقی وجود ندارد و با توجه به ضررهای آن یک نوع عمل خلاف شرع و عقل محسوب می شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به صدمات جبران ناپذیر آتش بازی در چهارشنبه سوری، خاطرنشان کرد: مردم باید براساس عقلانیت، این سنت غلط را براندازند و جوانان به سلامت خود بیاندیشند .

انتهای پیام 16/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha