جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی زرگان اهواز

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) اهواز، با اشاره به اهمیت الگو پذیری بانوان از حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: خانه داری و شیوه سلوک حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، شوهر داری حضرت زهرا(س) و تحمل بالای مشکلات از ویژگی‌های برجسته آن بانوی مکرمه بود و به نوعی می توان حضرت زهرا(س) را بهترین معلم سبک زندگی اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) منطقه زرگان اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تقارن نوروز با ایام فاطمیه اظهار داشت: مسأله ای که از سوی مؤمنان باید رعایت شود این است که در تقارن این دو مناسبت حرمت ایام فاطمیه بیشتر بوده و باید حفظ شود.

وی با بیان این که انجام دید و بازدید و صله ارحام منافاتی با ایام فاطمیه ندارد، گفت: صله ارحام جنبه دینی دارد و با نیتی الهی این امور نیز می تواند در زمره توشه های اخروی انسان محاسبه شود.

حجت الاسلام سلطانی زنده نگه داشتن و ترویج فاطمیه را ترویج مکتب تشیع دانست و افزود: ویژگی ها و شاخصه های بسیاری در حضرت زهرا(س) وجود داشت که زنان جامعه می توانند با الگوپذیری از آن ها زندگی آرام و با نشاطی داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) منطقه زرگان اهواز، با اشاره به اهمیت الگو پذیری بانوان از حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: خانه داری و شیوه سلوک حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، شوهر داری ایشان و تحمل بالای مشکلات از ویژگی های برجسته آن بانوی مکرمه بود و به نوعی می توان حضرت زهرا(س) را بهترین معلم سبک زندگی اسلامی برشمرد.

وی با بیان این که قناعت از ویژگی های بارز زندگی حضرت زهرا(س) بود، خاطرنشان کرد: با نگاهی به زندگانی حضرت خواهیم دید که ایشان هرگز خواسته ای از حضرت علی(ع) نداشتند، با وجود این که امیرالمومنین(ع) می توانستند هر خواسته ای را جامه عمل بپوشاند، اما متأسفانه امروز بسیاری از اختلافات زوحین در جامعه کنونی به دلیل خواسته های نابه جاست که با الگو پذیری از زندگی حضرت زهرا(س) و علی(ع) مشکلات زوجین می تواند حل و فصل شود.

حجت الاسلام سلطانی حضور حضرت زهرا(س) در جامعه را الگوی عملی حجاب و عفاف برتر زن مسلمانان در جامعه دانست و افزود: در برخی مناطق اهواز به صورت خودجوش ایستگاه های صلواتی برای ترویج معارف اهل بیت(ع) برپا شده است.

مدیر حوزه علمیه المهدی اهواز،با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا(س) و با بیان این که آن حضرت حجت خدا بر زمین بود، اظهار داشت: پاسداشت و تعظیم شعائر دینی برکت های بسیاری با خود به همراه خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha