شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یا زهرا

مبلغ و کارشناس دینی تاکید کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) در دفاع از حریم ولایت و دفاع از هیچ امری فروگذاری نکرده و تا پای جان براین دفاع ایستادند.

حجت‌الاسلام محمد بیرانوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان،به مناسبت ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س)  اظهار کرد: در وضعیتی که دنیای امروز، تمامی ابزارهای ابتلا به فساد و ناهنجاری را در اختیار بشر قرار داده با رعایت تقوای الهی باید زمینه کسب سعادت دنیوی و اخروی را در خود ایجاد کنیم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند: "برترین انسان از لحاظ قدر و منزلت، کسی است که کارهای غیر مهم را ترک کند" و در ادامه می‌فرمایند: "اَوْرَعُ النّاسِ مَنْ تَرَکَ الْمِراءَ وَ اِنْ کانَ مُحِقاً"؛ باورع ترین مردم کسی است که مجادله یعنی بگو مگو های غیر لازم و نابه‌جا را ترک کند اگر چه در این بحث و مجادله‌ای که می‌کند حق با اوست.

وی با بیان اینکه در ایام حزن و اندوه و شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) به سر می بریم؛ خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) اقیانوس بیکران فضایل و خوبی‌ها بودند که رسول اکرم (ص) در مناسبت‌های مختلف به بیان گوشه‌ای از فضایل این بانوی بزرگوار می‌پرداختند.

حجت الاسلام بیرانوند با اشاره به ایام فاطمیه و تکاپوی شیعیان برای فاطمی شدن، گفت:  در روایتی از رسول خدا (ص) آمده: اگر همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها در شخصیتی جمع گردد، آن شخص فاطمه است؛ بلکه او بالاتر است.همانا دخترم فاطمه (س) در جود، بزرگواری و کرامت بهترین فرد روی زمین است.

وی افزود: بنا بر فرمایش مولایمان امام صادق (ع) عقول بشری از معرفت و شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) عاجز هستند.

این مبلغ و کارشناس دینی تاکید کرد: چنانچه  بانوان و مادران  خواهان رسیدن به درجه های علم و معرفت   همچون وجود گران قدر حضرت فاطمه (س) هستند بدانند که نباید از تقوای الهی غافل شده و باید در مسیر محبت و معرفت اهل بیت(ع) گام بردارند..

حجت الاسلام بیرانوند یادآور شد: حضرت فاطمه (س) غلاف شمشیر خورد، فرزندش سقط شد؛ اما دست از امام زمانش بر نداشت، لذا مراقب باشید که امام زمان خود را تنها نگذارید و با گناه دل امام زمان (عج) را غمگین نکنیم و در عصر غیبت از نایب امام عصر(عج)، ولایت فقیه پیروی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha