پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جواد حاجی زاده

حوزه/ قطعا همراهی مردم با رهبری و تبعیت از ولایت و هم چنین همدلی مسئولین، شاهد نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان خواهیم بود.

حجت الاسلام حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  با اشاره به تقارن  ایام نوروز و فاطمیه با تاکید بر اینکه مردم و به خصوص جوانان باید با فرهنگ فاطمی بیشتر آشنا شوند، افزود: گسترش فرهنگ فاطمی جامعه را به سوی سعادت رهنمون می سازد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص وظیفه امت اسلامی در برابر اهل بیت(ع)، ابراز داشت: اگر این بحث که وظیفه ما نسبت به اهل بیت(ع) چیست، را به طور کلی دسته بندی نمائیم، در سه عنوان می توانیم بحث را ارائه دهیم، وظیفه اول شناخت و معرفت بوده و امت اسلامی باید نسبت به اهل بیت(ع) شناخت داشته باشد و انسان مادامی که کسی را نشناسد، نمی تواند حق مطلب را ادا کند.

امام جمعه اهر در مورد وظیفه دوم، با ذکر احادیثی از رسول اکرم(ص) خاطر نشان کرد: محبت و مودت به اهل بیت(ع) است یعنی باید به این بزرگواران عشق و علاقه وافر داشته باشیم، البته بحمدالله عشق به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و اولاد طاهرینش در دل این امت موج می زند.

این استاد حوزه و دانشگاه در مورد وظیفه سوم امت اسلامی در برابر اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: علاوه بر معرفت، محبت و مودت، اطاعت و پیروی از این بزرگواران دیگر وظیفه ما نسبت به ائمه هدی(ع) است که اگر کسی این عزیزان را شناخته و محبت و مودت هم نسبت به آنان داشته باشد، اما از آنان اطاعت ننماید، فایده ای در بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام حاجی زاده، در پایان، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را وحدت و یکپارچگی مردم و نیز پشتیبانی آنها از ولایت ذکر کرد و ادامه داد: با یاری خداوند متعال و همراهی مردم با رهبری و تبعیت از معظم‌له شاهد نقش برآب شدن توطئه‌های دشمنان خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha