دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا شریفی مدرسه عبدالحسین

حوزه/ رفتار حضرت زهرا(س) با امیرالمومنین(ع) در عالی‏ترین مرحله صفا و مهربانی بود و نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند، بلکه یاوری مهربان برای ایشان بود.

حجت الاسلام رضا شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در تهران، با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در زندگی شان همواره همراه و هم‏راز امیرمؤمنان(ع) بود، اظهار داشت: آن حضرت، آیین خانه‏داری و همسرداری را به خوبی مراعات می‏کرد. گاهی در خانه، به علت وضعیت دوران و شرایط تنگنای اقتصادی غذایی نبود و کودکان و خود آن بانو گرسنه بودند، اما حضرت فاطمه زهرا(س) چیزی به حضرت علی(ع) نمی‏گفتند و از ایشان درخواستی نمی‏کردند؛ حتی به پیامبر خدا هم در این مورد سخنی نمی‏گفتند. چرا که بیم آن را داشتند همسرشان نتواند خواسته ایشان را تأمین کند و شرمنده شوند. ایشان تا این حد اهل مراعات و در رتبه عالی ادب بودند و اینگونه ایثارگری ها تنها از آن حضرت برمی‏آمد که همسر و همتای کسی همچون علی(ع) بودند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهران تصریح کرد: شوهرداری حضرت زهرای مرضیه(س) بهترین الگو برای زنان مسلمان است. رفتار حضرت زهرا(س) با شوهر در عالی‏ترین مرحله صفا و مهربانی بود. نه تنها هرگز خاطر شوهر را نرنجاند بلکه یاوری مهربان برای او بود. چنانکه علی(ع) می‏فرمایند «سوگند به خدا، من زهرا(س) را تا آن زمان که خداوند او را به سوی خود برد، خشمگین نساختم و در هیچ کاری موجب ناخشنودی او نشدم. او نیز هیچ گاه مرا خشمگین نکرد و عملی از او سر نزد تا باعث ناخشنودی من شود. هرگاه به چهره او نگاه می‏کردم، هر گونه غم و اندوه از من برطرف می‏شد.»

وی ادامه داد: جایگاه حضرت فاطمه(س) جایگاه معنوی بالایی است و قناعت در همه ابعاد زندگی از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار می‌باشد؛ چرا که در روایات تاریخی نقل است که حضرت علی(ع) از فاطمه(س) سؤال کردند؛ یا فاطمه آیا چیزی در منزل برای میل کردن وجود دارد که حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند خیر و حضرت علی(ع) از این سخن سخت ناراحت شدند و از فاطمه(س) علت اینکه چرا چیزی به ایشان نگفته‌اند را جویا شدند، حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: یا امیرالمؤمنین به‌خاطر اینکه من از خدای خودم حیا می‌کنم چیزی را از تو طلب کنم که در توانت نباشد.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهران ادامه داد: جامعه روحانیت باید با رفتار و عمل خودشان سیره حضرت زهرا(س) را تبلیغ کنند و ایام نوروز که دید و بازدیدها و جمع های خانوادگی بیشتر شکل می گیرد، بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی با اتکاء به عمل و رفتار خود مبلغین و طلاب است.

حجت الاسلام شریفی در پایان با تأکید بر لزوم ترویج سبک و سیره فاطمی برای نسل آینده، گفت: الگوی زندگی معنوی در خانواده ها، پیروی از سبک زندگی ائمه اطهار(ع) است و زمانی انسان در جامعه به مصونیت دست می‌یابد و خانه برای او به جایگاه معنوی و محل آرامش تبدیل خواهد شد که اهل بیت(ع) و سبک زندگی آنها را الگوی خود قرار دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha