یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سبک زندگی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین با تاکید بر الگوگیری از زندگی ائمه اطهار گفت: سبک زندگی اسلامی موجب دوام خانواده ها می شود.

حجت الاسلام سید مهدی محمودی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، با بیان این که مقاومت  دربرابر عهد شكنان و دفاع از حريم ولايت و رهبری جهت جلوگيری از حاكميت نفاق مهمترين نقش حضرت فاطمه (س) در جامعه آن دوران بود، اظهار داشت: ولایت‌مداری حضرت فاطمه(س) و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و خانوادگی نبود بلکه مسأله اصلی امامت و اسلام بود و به همین دلیل حرکت حضرت فاطمه در این عرصه، حرکتی در راستای محافظت از اسلام ناب محمدی(ص) به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین با اشاره به خطبه های حضرت فاطمه زهرا(س) در پاسداری از دین و ولایت افزود: این امر نشان‌دهنده این است که یک زن در سخت‌ترین شرایط می‌تواند محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار گیرد و حضرت زهرا(س) محور تداوم مقاومت و حفظ ولایت بودند.

استاد حوزه علمیه تهران تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با دیدن وضعیت خلافت بعد از رحلت پیامبر(ص) به تبیین حقایق پرداخت و در مسجد مدینه خطبه فدکیه که دربرگیرنده معارف ناب و حقایق دین اسلام است را بیان کرد.

وی  با عنوان اینکه خطبه فدکیه همواره در طول قرن های متمادی مورد توجه محققان شیعه قرار گرفته است، افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه خود خطاکاران را به محاکمه کشید، آنان را قاطعانه محکوم کرد و به دفاع از حریم ولایت و رهبری امیرمؤمنان علی (ع) برخاست.

وی با بیان اینکه رسالت، نبوت و امامت از ویژگی های خاص امامان است، افزود: حضرت فاطمه (س) بزرگترین نعمت الهی را حضرت علی (ع) و نخستین و اصلی ترین وظیفه خود را یاری رساندن به حجت خدا می دانست و در انجام این وظیفه، حق خود را به طور کامل ادا کرد.

حجت الاسلام محمودی در پایان با تاکید بر ایجاد فرهنگ فاطمی در زندگی کنونی گفت: ایثار و فداکاری در زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) به خوبی آشکار بوده و آنچه بنیان این خانواده را تداوم بخشید، مودت و دوستی میان آنان بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha