شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خانواده

حوزه/خطاب کردن کودک با گل واژه هایی چون « نور چشمم »، « میوه دلم » و... به کودک نیروی ویژه ای می بخشد و او را شاداب نگه می دارد

حجت الاسلام محمد بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر اینکه باید مختصات زندگانی حضرت زهرا(س) به عنوان بانوی نمونه و الهی شناسایی و معرفی شود، اظهار کرد: یکی از ویژگی های زندگانی پربرکت آن حضرت معنویت و تقوا در مراتب عالی است. ایشان در همه شئون زندگی وظایف دینی خود را به نحو احسن انجام می دادند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران افزود: هر فردی در جامعه در برابر مسائل شرعی مسئول است، به طوری که هر کدام از افراد خانواده چنانکه مقید به انجام امور دینی از جمله انجام واجبات و ترک محرمات باشند؛ آن خانواده خانواده‌ای منظم، متدین و الگو خواهد بود و إلا به انحراف کشیده می‌شوند

وی عنوان کرد: معنویت، تقوا و عمل به وظیفه یکی از شاخصه های خانواده فاطمی است. و لذا می بینیم که در خانواده فاطمی، مهربانی حاکم بوده و شخصیت بخشیدن به فرزندان همراه با ادب و احترام صورت می گیرد. خطاب کردن کودک با گل واژه هایی چون « عزیزم »، « نور چشمم »، « میوه دلم » و... که سرشار از عاطفه و محبت است؛ به کودک نیروی ویژه ای می بخشد و او را شاداب نگه میدارد. حضرت زهرا(س) در خطاب به فرزندان از واژه هایی چون «قُرَّةَ عینی» نور دیده ام، و «ثمره فؤادی» میوه دلم استفاده می کردند. بنابراین می توان گفت یکی از بهترین وسایل پرورش صحیح عواطف کودکان، نوازش کودک و ابراز مهر و محبت به اوست.

استاد حوزه های علمیه با انتقاد از رفتار نامناسب والدین در قبال فرزندان شان، تصریح کرد: متاسفانه امروزه در خانواده های ما معنویت، تقوا و عمل به وظیفه یا کم رنگ شده و یا در برخی از خانواده ها به کلی از بین رفته. وقتی در مقام بررسی علت پدید آمدن این نقایص بر می آییم، عوامل مختلفی دخیل هستند؛ از جمله تهاجم فرهنگی غرب چرا که دشمنان اسلام همواره در پی تضعیف اسلام و معنویت توحیدی هستند. و متاسفانه افراد مسئول به جای مقابله با این پدیده، صحنه را خالی کردند.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران افزود: تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی، بازگشت به معنویت و تقواست. خانواده ها به ویژه والدین، احکام اسلام را در زندگی شان پیاده کنند. جلسه‌های خانوادگی قرآن را در جمع خودشان برگزار کرده. برای فرزندانشان احادیث ائمه(ع) را روایت کنند و آنها را با روح معنوی نماز، مفاهیم عمیق دینی و مبانی اعتقادی شیعه آشنا و آگاه کنند. تا إن شاء الله برسیم به خانواده ای که خوشایند حضرت زهرا(س) و اهل بیت پیامبر(ص) باشد،‌برسیم.

حجت الاسلام بابایی در پایان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ فاطمی در اولویت زندگی هر فرد مسلمان باشد، گفت: انتظار ما از مردم در عید نوروز این است که در ایام غم و اندوه اهل بیت(علیهم السلام) از اظهار شادی غیرمتعارف پرهیز کنند و با بیان واقعیات تاریخی شهادت حضرت زهرا(س) به تبیین علت های مظلومیت آن حضرت بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha