یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد پیکری

حوزه/ مدیر مدرسه علی بن ابی طالب(ع) تهران با اشاره به اینکه اسلام تنها مکتب نجات بخش بشریت است، بر گسترش آموزه های این دین مبین توسط روحانیت تاکید کرد.

حجت الاسلام پیکری، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) از وجوه مختلف الگو و اسوه برای همه انسان هاست، گفت: یکی از ابزارهای خوشبختی در تاریخ انسان های موفق، حضور یک زن در کنار خانواده، همسر و فرزندان است. بنابراین هیچ انسان موفقی را در طول تاریخ سراغ نداریم الا اینکه یا یک مادر خوب و یا یک همسر خوب در کنارش بوده است.

مدیر مدرسه علی بن ابی طالب (ع) تهران تصریح کرد: اگر قرار باشد حضرت زهرا(س) شناخته بشود، بهترین معرفش امیرالمومنین(ع) است. روزی که ازدواج این دو بزرگوار اتفاق افتاد، فردای آنروز رسول خدا(ص) از امیرالمومنین(ع) سوال کرد که دخترم زهرا را چگونه یافتی؟ آن تعبیری که علی(ع) از حضرت زهرا(س) کردند، تعبیر بسیار مهمی است. در یک جمله فرمودند: «بهترین کمک در اطاعت از خداوند صدیقه طاهره زهرای مرضیه است». یعنی این صفت "کمک در اطلاعت از خدا" صفتی است که یک همسر باید داشته باشد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) برای پدر و مادرش دختر خوب، برای شوهرش همسر خوب و برای فرزندانش مادر خوبی بود. و بدون تردید آن حضرت بهترین الگو است برای زنانی که می خواهند به کمال حقیقی برسند و امیدواریم صدیقه طاهره(س) شفاعت همه ما را در روز قیامت بکند.

استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از کوتاهی مبلغین در عمل به گفته هایشان یا استفاده ی درست نکردن از روش های تبلیغ، افزود: قرآن کریم می فرماید: «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ.... چرا سخنانی می گوييد که به کارشان نمی بنديد؟»؛ بنابراین همه این کوتاهی ها موجب آفت زدگی فرهنگ جامعه می شود، و اگر ما بخواهیم فرهنگ فاطمی را در جامعه اجرا کنیم؛ هر کدام ما باید از خودمان شروع کنیم و مثل حضرت زهرا(س) در عبادت مان اخلاص داشته باشیم، نسبت به مردم ایثار داشته باشیم، همفکری و  و حمایت از اعضای خانواده و همه اینها را در مسیر اطاعت از خدا قرار دادن، اینها کارهایی است که تک تک افراد جامعه باید بدان عمل کنند. خداوند متعال می فرماید هیچ جمعی درست نمی شود مگر اینکه آحاد آن قوم تک تک شان اصلاح بشوند. «اِنَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بقومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم؛ خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد تا آن‌ها وضع خود را تغییر دهند.» یک خانواده مرکب از مادر و پدر و فرزندان است.

 اگر ما بخواهیم یک خانواده خوب داشته باشیم تک تک اینها باید خوب باشند، و هر کدام از اینها می توانند از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

حجت الاسلام پیکری در پایان با تاکید بر اینکه هیچ نقصی در الگو بودن حضرت زهرا(س) نیست، گفت: مسأله فقط اطلاع رسانی و تبعیت پذیری است. ما آدم ها چه بخواهیم و چه نخواهیم رفتارهایمان را بر اساس یک الگویی تنظیم می کنیم و چه بهتر که این الگو یک الگوی شایسته منتخب ایمانی باشد. اگر می بینیم تاثیر گفته هایمان گاهی در جامعه کم است، به دلیل فاصله بین قول و عمل است. إن شاءالله خداوند متعال به مبلغین دین که پرچمدار اسلام شناخته می شوند توفیق واسطه فیض بودن عنایت کند و این به شرطی تحقق می یابد که خودشان رنگ الهی و توحیدی را بگیرند و به مردم رنگ الهی را ببخشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha