یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز بر تبیین ریشه های قرآنی و روایی همدلی و وحدت از سوی حوزه و روحانیت و انتقال آن به مردم تاکید کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به نام گذاری سال ۹۴ با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی» اشاره کرد و گفت: انتخاب این شعار نشان از احاطه کامل مقام معظم رهبری به مسایل داخلی و خارجی دارد و مردم و مسئولان باید آن را سرلوحه فعالیت ها قرار دهند.

وی با بیان این که دشمنان در تلاش برای ایجاد اختلاف میان مردم و مسئولان هستند، ابراز داشت: دشمن برای جدایی فکری و عملی مردم و مسئولان تلاش ویژه ای دارد، اما با همدلی مردم و مسئولان، این تلاش، همچون گذشته ناکام خواهد ماند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه افزود:رهبر معظم انقلاب به خوبی شعار سال را انتخاب کرده و با این شعار هم جلوی هجوم به دولت را گرفته و هم از طرفی به دولت در برخورد با افکار عمومی و مردم تذکر داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان در خصوص نحوه ارتباط با مردم، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولین در خصوص نحوه سخن گفتن با مردم تذکر داده و بیان کرده اند که باید ادبیات گفتاری آنان با مردم مناسب باشد.

این استاد حوزه به وظیفه مردم در خصوص نحوه تعامل با دولت و بیان انتقادات اشاره کرد و افزود: از آنجایی که مردم تریبون های عمومی گسترده ای را در اختیار دارند، باید مراقب رفتار خود بوده و البته بنا به فرموده مقام معظم رهبری «تأیید دولت تا زمانی است که عملکردها صحیح باشد»؛ پس مردم ضمن اعتماد به دولت، باید مراقب عملکردها و رفتار مسئولان باشند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که روحانیت نقشی کلیدی در همدلی دولت و ملت دارد، گفت: آنچه که حوزه های علمیه و روحانیون می توانند انجام دهند، تبیین مسأله وحدت و همدلی است که بهترین وسیله برای این مهم استفاده از آیات و روایات و انتقال صحیح آن به مردم است.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha