جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی زرگان اهواز

حوزه/ زنده نگه داشتن یاد شهداء سبب استقامت و حرکت بیشتر طلاب جوان در فراگیری مباحث علمی و معرفتی شده و علاوه بر آن، مردم را نیز از روزمرگی خارج نموده و افق های روشنی را پیش روی انسان می گشاید.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به آثار فرهنگی اردوهای راهیان نور، اظهار داشت: برپایی اردوهای راهیان نور و سبب زنده شدن یاد شهدا می شود و این مهم زمینه مناسبی را برای رشد و تعالی فرهنگ شهید و شهادت در جامعه ایجاد می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) منطقه زرگان اهواز، با اشاره به وظایف مسئولان در خصوص ایجاد شور و نشاطی فاطمی، گفت: مسئولان باید از بستری که به واسطه کاروان های راهیان نور ایجاد شده، نهایت بهره را برده و نسبت به برنامه ریزی صحیح برای استفاده حداکثری مردم تلاش های لازم را انجام دهند.

وی با بیان این که حضور طلاب و روحانیون در جمع های جوانان حاضر در کاروان های راهیان نور، نقش مؤثری در معنویت افزایی آنان دارد، تصریح کرد: وظیفه اصلی روحانیت به تأسی از سیره رسول اکرم(ص) استفاده از همه ظرفیت های تبلیغی است. از این رو اردوهای راهیان نور زمینه بسیار مساعدی برای بیان احکام، اخلاق و عقاید اسلامی ایجاد کرده و طلاب و روحانیان باید از فرصت موجود بهره برداری حداکثری کنند.

حجت الاسلام سلطانی، تقارن ایام نوروز با فاطمیه، فرصتی ویژه برای مبلغان دانست و گفت: هم زمانی این دو ایام، فرصتی را برای مبلغان ایجاد کرد تا مباحثی از عظمت حضرت زهرا(س) را تبیین و مردم را فرهنگ و سبک زندگی فاطمی آشنا کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) منطقه زرگان اهواز، در پایان تاکید کرد: زنده نگه داشتن یاد شهداء سبب استقامت و حرکت بیشتر طلاب جوان در فراگیری مباحث علمی و معرفتی شده و علاوه بر آن، مردم را نیز از روزمرگی خارج نموده و افق های حرکتی را در کسب معارف دینی ارتقاء خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha