سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 346424
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
حجت‌‌الاسلام مومنی

حوزه/ شهدا نور ایمان و حقیقت تقوا را در خود تجلی دادند و از مسیر حق و حقیقت خارج نشدند و توانستند حقیقت بندگی عبودیت را به درستی درک کنند و در این مسیر عارف حقیقی شوند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در مراسم یادواره شهدای منطقه آبشارکه با حضور ائمه جماعات قم به مناسبت روز شهید برگزارشد، به جایگاه شهید و شهادت در قرآن اشاره کرد و گفت:  شهدا بر اساس آیات قرآن کریم از مقام رفیع و بلند مرتبه ای در قیامت در پیشگاه خدا برخوردارند.

 وی افزود: این مقامی است که خدا به خاطر لیاقتی که شهداء داشته اند به آنها داده است، شهدا کسانی بودند که  نور ایمان و حقیقت تقوا را در خود تجلی دادند و  از مسیر حق و حقیقت خارج نشدند و توانستند حقیقت بندگی  عبودیت را  به درستی درک کنند و در این مسیر عارف حقیقی شوند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: حقیقت عبودیت زمانی حاصل می شود که انسان در مسیر محض اطاعت از خدا قراربگیرد و برای رسیدن به مقام عبودیت, همه مصائب و بلا را به جان بخرد و کوچکترین شکایتی نکند.

حجت الاسلام مؤمنی گفت: انسانهای عابد برای رسیدن به مقام بندگی از همه خواسته های خود می گذرند و از چارچوب اوامر و نواهی خدا خارج نمی شوند و خود را از  کبر، دورغ و گناهان کوچ و بزرگ دور می کنند.

انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha