پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة المصطفی گفت: تنها گروه بهشتیان که می خواهند دومرتبه به دنیا باز گردند، شهیدان هستند که دوست دارند دوباره در راه خدا شهید شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد ولی الله قرنی و هفتصد شهید ارتش در استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشت.

وی گفت: ارتشی که پیش از انقلاب اسلامی بود، نظامیانی وابسته به دولت شاهنشاهی بودند، ولی بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) با اقتدار بر منحل نشدن ارتش و بازسازی آن ایستاد و شهید سپهبد قرنی را مسئول این کار قرار داد.

وی مهم ترین ویژگی شهید قرنی را تلاش ایشان در جلوگیری از انحلال ارتش معرفی کرد و گفت: امام(ره) و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری هیچ گاه نگذاشتند ارتش تضعیف شود و ارتش نیز در تمامی صحنه های انقلاب حضور داشت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به نقش مهم شهید قرنی در جلوگیری از تجزیه کردستان گفت: این که، ایران اسلامی در جهان مقتدر است و کسی جرئت تجاوز به آن را ندارد، از اقتدار و تلاش های شهید قرنی ها و دیگر شهدا است.

وی در ادامه به ویژگی های شهید قرنی اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی شهید قرنی، عشق و علاقه وی به حضرت امام خمینی(ره) بود؛ کسی که دو دهه از ارتش جدا شده بود، به محضل پیروزی انقلاب و دستور امام بر ریاست ستاد کل ارتش، با جان و دل این وظیفه سنگین را پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پشتکار و تلاش را از دیگر ویژگی های شهید قرنی عنوان کرد و گفت: دیگر ویژگی این شهید بزرگ انقلاب، قاطعیت بود که در حفظ منطقه کردستان، از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد و با همین قاطعیت، از تجزیه کردستان جلوگیری کرد.

وی به زهد و تقوای شهید سپهبد قرنی اشاره کرد و بیان داشت: وی نسبت به حفظ بیت المال، مبانی شرعی، اخلاق و...، اهتمام خاصی داشت؛ این شخصیت بزرگ، نخستین کسی بود که به دست منافقان شهید شد که نشان از نقش اساسی ایشان در مسیر انقلاب است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید و شهادت جایگاهی است که باید نسبت به آن غبطه خود؛ این مقام به اندازه ای بالاست که پیامبر(ص) به جابر بن عبد الله انصاری که پدرش در جنگ احد شهید شده بود، فرمودند که تنها گروه بهشتیان که می خواهند دومرتبه به دنیا باز گردند، شهیدان هستند که دوست دارند دوباره در راه خدا شهید شوند.

وی تصریح کرد: کسی که دومرتبه به زندان حکومت شاهنشاهی افتاد، حضور در کنار امام، کنار گذاشته شدن از مقامات دولتی به دلیل مخالفت با شاه و...، پاداش زیادی داشت که شهادت پاداشی ارزشمند برای این شخصیت بزرگ انقلاب بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به سخنی از امام علی علیه السلام گفت: بر اساس سخن این امام همام در نهج البلاغه، کسی که حق خدا، رسول خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام را ادا نماید، با شهیدان محشور می شود، هرچند در رختخواب باشد.

وی برگزاری آیین های گرامیداشت شهیدان را مهم و ضروری دانست وافزود: خدا به ما امرفرموده که یاد اولای خدا را گرامی بداریم؛ در سیره پیامبر و ائمه معصوم علیهم السلام نیز از شهیدان و اولای الهی فراوان یاد می شد.

این سخنران افزود: در این آیین ها، باید اخلاق شهدا و سیره آنها را برای مردم بازگو کرد و به وصایای آنها عمل نمود تا سیره شهادت و ایثار در جامعه اسلامی جاری باشد.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha