پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هئیت علمی جامعة المصطفی گفت: منسوب به اهل بیت(علیهم السلام) نباید حرف لغو و بیهود بزند و باید از گناه به خصوص گناهان اجتماعی و در معرض دید عموم پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی معروفات و منکرات اخلاق خدمتگزاری در جمع خادمین  مسجدمقدس جمکران  به بیان برخی پرهیزهای رفتاری خادمین پرداخت و اظهارداشت: بعضی مسئولیت ها مثل انتساب و خدمت به اهل بیت(علیهم السلام) محدودیت هایی را در انجام برخی کارها برای انسان ایجاد می کند؛ لذا خدمتگزار اهل بیت(علیهم السلام) باید از انجام برخی امور پرهیز داشته باشد.

وی اولین رفتاری که یک خادم باید از آن پرهیز داشته باشد را درشت خویی و تند برخورد کردن با مخاطب بیان کرد و اظهار داشت: باید با مردم نیکو و پاکیزه صحبت کرد و آسان گرفت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی ادامه داد: دومین رفتاری که باید از آن پرهیز کرد کوتاهی در خدمت به مردم است.

وی افزود: خدمتگزاری در دستگاه اهل بیت(علیهم السلام) محدودیت و مرز تعریف شده ندارد و هر کار صوابی که از دست یک خادم بر می آید باید در خدمت به مردم انجام دهد، حتی اگر افرادی برای قصدی غیر از زیارت هم به مسجد مقدس جمکران می آیند حق نداریم در خدمت به مردم کوتاهی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی با بیان اینکه خدمتگزاری تام و کامل در تعارض و مانع امر به معروف و نهی از منکر نیست اظهار داشت: آمر به معروف و ناهی از منکر باید به معروف و منکر عالم و عامل باشد و با رفاقت و دوستی و از سر حسن نیت این فریضه را انجام دهد.

سخنران مراسم، معصیت را سومین عملی ذکر کرد که خادمین اهل بیت(علیهم السلام) باید از آن پرهیز جدی داشته باشند، تصریح کرد: کسی به اهل بیت(علیهم السلام) منسوب است نباید حرف لغو و بیهود بزند و باید از گناه به خصوص گناهان اجتماعی و در معرض دید عموم پرهیز کند.

وی فخر فروشی را بزرگترین گناهی که مورد غضب الهی قرار دارد دانست و عنوان کرد: فخر فروشی جنگ با کبریایی خداست و از این رو بسیار مورد غضب الهی است، بنابراین خادم اهل بیت(علیهم السلام) باید از فخرفروشی و تفاخر پرهیز داشته باشد و تمام تعاریف از خودش را به سمت تعریف از امام و مولایش متمرکز کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان رازداری را آخرین خصوصیت اخلاقی خادمین اهل بیت(علیهم السلام) ذکر کرد و گفت: ممکن است شما خادمین مسجد مقدس جمکران در جریان برخی اکتشافات معنوی و عرفانی زائرین و یا گناهان پنهانی آنها قرار گیرید که باید در این موارد حافظ سر مردم باشید و از افشای رازهای مثبت و منفی مردم خودداری کنید.

انتهای پیام  313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha