جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: امروزمتأسفانه با بالا رفتن سن ازدواج طلاق نیز زیاد شده ؛ این ها نتیجه تبلیغات سوء دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در شام اربعین حسینی(ع)در جمع زائران حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درباره راه های مبازره با فساد در جامعه و راهکار  مبارزه با فساد در عرصه های مختلف زندگی فردی، اجتماعی و... سخن گفت.

وی از جمله راهکارهای مبارزه با فساد در جامعه را تعدیل غرائز و استفاده درست از امیال عنوان کرد و گفت: انسان موجودی است که در دارای عقل و فطرت و هم غرائض است، که باید با علم خود، غرائزش را نیز کنترل کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که غرائز در زندگی انسان لازم است، افزود: آنچه درباره غریزه بد است، طغیان آن می باشد. اگر این غریزه از هر راهی ارضا شود، همان کاری است که حیوانات انجام می دهند. انسانی که چنین منشی را در پیش روی خود قرار دهد، از حیوان نیز بدتر است.

حجت الاسلام والسلمین رفیعی با بیان این که طغیان غرائز انسان را به نابودی می کشاند، تصریح کرد: نفس انسان، انسان را به گناه دعوت می کند، گناهان را در چشم انسان توجیه می کند و توبه را نیز به تأخیر می اندازد.

وی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: بر اساس این روایت نبی مکرم اسلام خطاب به امام علی علیه السلام، پیروی از هوای نفس، بخل و به خود بالیدن سه عاملی است که انسان را هلاک می کند که تاریخ، مصادیق زیادی در این عرصه در پیش روی ما قرار داده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان این که اسلام برای این که غرائز تعدیل شود، راهکارهایی ارائه داده است، گفت: نخستین راه، راه بازدارنده است، به این معنی که اسلام انسان را توصیه می کند که از برخی امور پرهیز کند تا شهوت و غریزه توفانی نشود.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه نور گفت: در آیات این سوره مبارکه،خداوند به مردان توصیه می کند چشمانشان را از نامحرمان بپوشانند و قوای جنسیشان را کنترل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که در کنار این دو توصیه، دو توصیه دیگر نیز به زنان شده است، گفت: علاوه بر این که زنان باید چشمانشان را از نامحرمان بپوشانند و قوای جنسیشان را کنترل نمایند، باید زینت هایشان را نیز از نامحرمان بپوشانند.

وی یکی از عوامل مهمی که جامعه را به سمت فاسد می کشاند را بدحجابی معرفی کرد و گفت: بر اساس آیه 33 سوره مبارکه احزاب، یکی از ویژگی های جاهلیت قبل از اسلام،  «تبرج» بود، تبرج موجب این می شد که گردن و سینه زنان در برابر نامحرمان نمایان باشد.

این سخنران، گفت: توصیه دیگر قرآن کریم به زنان این است که به گونه پاهایشان را به زمین نکوبند که نظرها را جلب کنند.

وی با انتقاد از کسانی که مطرح کردن این توصیه ها را نادرست می دانند، خاطرنشان کرد: برخی می گویند که چنین مسائلی را این اندازه مطرح نکنید تا این مسائل در میان مردم عادی شود و فساد ایجاد نشود! گفت: چطور می شود که کشورهای غربی بر این مسئله تأکید کردند و امروز در کارشان وامانده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: امروزه به دلیل ترویج چنین دیدگاه هایی، متأسفانه سن ازدواج بالا رفته و بر اساس آمار، هر 17دقیقه یک طلاق در کشور ثبت می شود؛ این ها نتیجه تبلیغات سوء دشمن از طریق شبکه های ماهواره ای و اجتماعی می باشد.

وی با بیان این که عوامل بازدارنده، انسان ها را از غرق شدن در فساد نجات می دهد، ادامه داد: اسلام در کنار این راه ها، راه های ایجابی نیز قرار داد که از جمله آنها ازدواج است. عاملی که انسان را در مسیر درست استفاده از غریزه قرار می دهد.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha