یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هئیت علمی جامعة المصطفی گفت: ترویج زندگی و سیره شهدا در جامعه بعنوان الگوهای جامعه اسلامی بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از بنیاد شهید قم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در نشست  شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهارداشت: حضرت زهرا (س) انسان کامل بودند، معصوم هستند و شهدا از ایشان الگو گرفتند و باید از زندگی شهدا برای نسل امروز الگو سازی کرد.

وی  با اشاره به کتاب 30جلدی سیره شهدا تاکید کرد: معرفی سیره شهدا کار ارزشمندی است، در همین زندگی شهدا دیدم که سه شهید نوجوان در وصیت نامه ها قرار می گذارند که هر کس زودتر شهید شد بقیه را شفاعت کند، رزمندگانی بودند که سه روز گرسنه در منطقه بستان و حاج عمران بودند اما دست به اموال مردم نمی زدند.

این خطیب حوزوی اضافه کرد: امروز با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باید نسل جوان امروز را با نسل دوران دفاع مقدس آَشنا کرد ،در یکی از شهرها وقتی از شهدا صحبت می کردم جوانان اشک می ریختند، این نشان می دهد که جوانان مستعد هستند و به این فرهنگ علاقه دارند.

وی بیان داشت: امروز ما مدیون خونهای شهدا و ایثارگری جانبازان هستیم و به واسطه ایشان امروز می توانیم بر منبر برویم و اسلام را تبلیغ کنیم، شهدا ستون خیمه انقلاب هستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به زندگی حضرت زهرا (س) گفت: برای شناخت انسان کامل سه رابطه باید در زندگی معرفی شود، رابطه انسان با خدا ، رابطه انسان با دیگران در بعد اجتماعی و عاطفی و رابطه با دشمنان در بعد سیاسی که می بینیم حضرت زهرا (س) در هر سه بعد انسان کامل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  رفیعی تاکید کرد: برخی فقط در بعد عبادی به کمال می رسند و کاری با مردم و سیاست ندارند، برخی سیاسی هستند و عبادی نیستند ، اما می بینیم که امیر المومنین (ع) در نخلستان از خوف خدا بیهوش می شد، شب توشه ای به درمنزل فقرا می برد و در جنگ ها دلاوری ها داشتند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) شب عروسی عبادت می کند، جایی را بعنوان محراب در خانه دارد، زندگی و ازدواجش رضی الله و رضی رسول (ص) است، این رابطه حضرت را باید در سوره هل اتی و حدیث کساء دید.

وی ادامه داد: اما در بعد ارتباط با مردم باید گفت، دو چیز در اسلام است که بالاتر از آن نیست، ایمان به خدا و نفع رساندن به خلق، هرکس به مردم خدمت کند خدا به او احسان می کند و نیز دو چیز است که نزد خدا ثواب دو چندان دارد و آن نماز شب و خدمت به خلق می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha