یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت این موسسه در زمینه دایره المعارف علوم عقلی گفت: برای دسته بندی دقیق این منابع علمی تا کنون به ۴۴ هزار منبع، مراجعه شده است و ۷۷ جلد کتاب نیز در این زمینه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی ظهر امروز در دیدار با آیتاللهالعظمی نوری همدانی با اشاره به فعالیت 15 رشته علمی در موسسه  آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این موسسه به دنبال پرکردن کمبودهایی است که در حوزه ما وجود دارد و از آن جمله می توان به برگزاری دوره های آموزشی تربیت محقق منطق، محقق عرفان و... اشاره کرد.

وی افزود: هم اکنون در بخش پژوهش 15 گروه پژوهشی با 26 کارگروه تخصصی پژوهش فعال هستند و به منظور آموزش صحیح به طلاب جوان 63 دوره آموزش فن پژوهش به طلاب برگزار شده است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: به منظور توسعه علوم حوزوی تا کنون 500 نشست علمی در این موسسه برگزار شده است که شامل 92 همایش ملی و بین‏المللی و استانی است.

وی گفت: انتشار 25 نشریه علمی  شامل 10 نشریه علمی پژوهشی و 4 نشریه علمی ترویجی و یک نشریه به زبان انگلیسی و 5 نشریه فرهنگی با تیراژ بعضا 40 هزار نسخه از جمله فعالیت های این موسسه در بخش پژوهشی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به کتابخانه این مرکز نیز گفت: این کتابخانه با  140 هزار کتاب از مهمترین کتابخانه های حوزوی است؛ انتشار  نزدیک به 600 عنوان کتاب و 140 جلد کتاب در دست تحقیق از جمله فعالیت های این موسسه بوده است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: انتشارات  این موسسه تا کنون 1700 جلد کتاب چاپ کرده است و 16 نمایندگی دارد و 71 اثر این مجموعه نیز به عوان کتاب برگزیده انتخاب شده است که 8 بار به عنوان ناشر نمونه معرفی شده است.

وی با اشاره به فعالیت در زمینه دایره المعارف علوم عقلی در این موسسه گفت: برای دسته بندی دقیق این منابع علمی تا کنون به 44 هزار منبع، مراجعه شده است و 77 جلد کتاب نیز در این زمینه منتشر شده است .

حجت الاسلام والمسلمین رجبی از تهیه 8 عنوان نرم افزار علوم عقلی و 27 هزار کتب علوم عقلی و جمع آوری فیلم های 1450 کتاب خطی در زمینه علوم عقلی خبرداد و گفت: در زمینه تربیت مشاوره اخلاقی و اساتید اخلاق دوره های تخصصی در این زمینه برگزار شده است ضمن اینکه طلاب این موسسه تحت آموزش های مستمر اخلاقی قراردارند.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزش نهاد خانواده به همراه دانشگا مجازی از دیگر بخش های این موسسه است که در بخش دانشگاه مجازی، سه نوع آموزش بلندمدت، کوتاه مدت و مقطعی برگزار می شود.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به فعالیت دفتر پژوهش های فرهنگی تصریح کرد: در این دفتر تا کنون 8 هزار نیروی فرهنگی شناسایی و تغذیه علمی و فرهنگی شده اند؛ کانون طلوع نیز تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی مشغول به فعالیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha