دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 351008
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با تاکید بر احیای زکات در جامعه گفت: پرداخت زکات باعث رفع محرومیت جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی، در جلسه ستاد جمع آوری زکات استان که امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام عصر(عج)گفت: ماه رمضان فرصتی مناسب برای تبلیغ و گسترش فرهنگ زکات در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برای تشویق، توجیه و ترغیب پرداخت زکات در بین مردم ،روحانیون و مبلغان وظیفه سنگینی دارند افزود: در این زمینه باید مبلغان با نفوذ کلام، تلاش خود را برای پرداخت این فریضه به کار گیرند.

امام جمع خرم آباد، همچنین با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول تصریح کرد: مسئولان دستگاه های متولی هم باید با برنامه ریزی در خصوص وظایف خود برای پرداخت زکات در جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اعلام اینکه زکات از تاکیدات مالی سفارش شده در دین مبین اسلام است، بیان داشت: زکات نقش بسزایی در رفع  محرومیت در جامعه دارد .

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام پرداخت زکات موجب فزونی مال و دفع بلا می شود گفت: پرداخت زکات در جامعه عاملی مهم در رفع ناهنجاری های اجتماعی وهمچنین نزدیکی قلوب مومنان به یکدیگر می شود.

وی افزود:امروز باید در استان لرستان نسبت به پرداخت زکات واجب و مستحب برنامه ریزی لازم صورت گیرد و در این راستا مبلغان باید با توجیه مردم نسبت به افزایش پرداخت زکات اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که مردم باید بدانند علاوه بر پرداخت زکات واجب به برخی دارایی ها از جمله املاک و اموال هم زکات مستحب تعلق می گیرد یادآور شد: با پرداخت زکات می توانیم از مال و دارایی های خود نیز محافظت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گفت: در این زمینه نیز صدا وسیما، اصحاب رسانه و ائمه جمعه نیز باید اهتمام ویژه ای داشته باشند و به مردم این موضوع را یادآوری کنند که بخش عمده ای از درآمد زکات در جامعه برای حل مشکل نیازمندان جامعه مصرف می شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha