پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاونت تهذیب

حوزه/ مراسم رونمایی از «طرح تربیت توحیدی» با حضور، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه دوشنبه 25 اسفند در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیر اداره برنامه ریزی دفتر امور تربیت اخلاقی معاونت تهذیب، با بیان این مطلب اظهارداشت: طرح تربیت توحیدی از حدود سه سال قبل در شورای راهبردی تربیت اخلاقی معاونت تهذیب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و قرار شد این طرح که بر بسط توحید در بعد فردی و اجتماعی تمرکز دارد، در شش موضوع متمرکز شده و در هر عرصه به ترویج و فضاسازی و ایجاد گفتمان بپردازد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به قابلیت فراگیر بودن این طرح در حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: طرح تربیت توحیدی با تاکید بر نماز، تقوا ،بینش توحیدی در حوزه فردی و،سربازی حضرت ولی عصر(ارواحنا فداه)، ولایت ، و طرحی برای خدمت در حوزه اجتماعی و تمدن سازی می تواند از طلبه شخصیتی مطلوب در راستای رسالت های حوزوی بسازد.

وی تصریح کرد: جهت اجرای این طرح در مدارس علمیه محتواها و محصولاتی نیز جهت تامین محتوا تولید شده و بعضی نیز در دست تولید است که از جمله این موارد می توان به سررسید مخصوص اعضای طرح ناظر به مولفه های کلیدی و مراقبت های روزانه توصیف شده ،کتاب های ترویجی در راستای الگوسازی از سیره اخلاقی و عملی علما اشاره کرد.

حجت الاسلام صابری، با بیان این نکته که این طرح پس از رونمایی در مدارس علمیه معین شده به اجرا در خواهد آمد خاطر نشان کرد : جهت آشنایی بیشتر مدیران مدارس علمیه به عنوان مجریان حقیقی این طرح ،از آنها دعوت بعمل آمده تا در مراسمی که در حضور آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و معاونین حوزه برگزار خواهد شد، حضور به هم رسانند.

وی، درپایان ضمن اظهار امیدورای از اجرایی شدن این طرح در مدارس علمیه در نیمه اول سال 94 خاطر نشان کرد : طرح تربیت توحیدی از طرح هایی است که سال ها دغدغه دلسوزان حوزوی و اساتید اخلاق بوده و این مهم با بستر سازی و مطالعاتی که در دفتر امور تربیت اخلاقی در این عرصه صورت گرفت انشاءالله جامه عمل به خود می پوشد .

وی یادآورشد: مراسم رونمایی از «طرح تربیت توحیدی فردا دوشنبه 25 اسفندماه سال جاری در سالن امام خامنه ای( درب 14صحن جامع صاحب الزمان(عج) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)با حضور، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه ومعاونین حوزه برگزار می شود .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha